Referencer

Den bedste garant for værdiskabelse er tilfredse kunder

Hjem/Referencer
Referencer 2017-10-10T15:28:10+00:00

CEO, Gert Rieder fra NRGi Infrastruktur om at samarbejde med Vinderstrategi A/S

Adm. partner, Rune Hyllested fra STORM Advokatfirma I/S om at samarbejde med Vinderstrategi A/S

Referencer: strategiprocesser, herunder strategi- og forretningsplaner

CEO, Jørgen Stensgaard, Waoo A/S

”Vi skulle i gang med det vi vurderede til at være en stor omvæltning i forhold til den kommende strategi og valgte Vinderstrategi A/S grundet deres gode koncept, anbefalinger og store erfaring inden for kompliceret ejerskabsstruktur.
Lige fra starten følte vi en stor professionalitet fra Vinderstrategi A/S, en nærhed og forståelse for vores situation. Vinderstrategi A/S har på kort tid vist, at de forstår vores forretning omend den er lidt kompleks. Samtidig har vi fået et uformelt samarbejde, hvor vi kan sige tingene lige ud, have fokus på opgaven, men samtidig have det sjovt for lige at bryde alvoren en kort stund.
Der blev sat en hidtil for os ukendt struktur på strategiarbejdet, der har klædt os på til den kommende implementering af strategien således, at det også får liv. Det har været en intens, men fantastisk struktureret og effektiv proces, hvor Vinderstrategi A/S’ store erfaring, viden og indsigt er kommet i spil. På møderne er vi blevet udfordret og har hele tiden kunne se formålet med processen. Vi har følt os trygge hele vejen og er sikre på, at Vinderstrategi A/S kan bidrage positivt til at udfordre vores forretning også i fremtiden.
Jeg havde store forventninger til Vinderstrategi A/S og de leverede varen og faktisk også over forventningerne. Programmet var stærkt og skarpt, så vi altid fik fat i det væsentlige og til sidst på dagen kom vi i mål med dagens opgaver, selvom der var nogle afstikkere i løbet af dagen. Det var super godt styret og faciliteret.
Hvis vi ser på de muligheder strategien åbner for os og de interne ændringer, der er lagt op til, vil de penge vi har brugt på at få faciliteret strategiarbejdet hurtig være tjent hjem!”

Waoo er fiberbredbåndsselskabet til dig, der ønsker de bedste digitale oplevelser. Og du kan godt glæde dig! Vi har masser af erfaring for bag Waoo står nemlig nogle af landets største, lokale energiselskaber. Vi har slået os sammen for at bringe den ultimative, digitale løsning hjem til dig. Vores størrelse og erfaring betyder, at vi kan tilbyde dig de mest innovative og fremtidssikrede løsninger – til yderst konkurrencedygtige priser.

Waoo benytter den nyeste fibernetteknologi. Det giver dig det hurtigste fiberbredbånd, TV og telefoni. Med Waoo behøver du aldrig mere spekulere på, om det går stærkt nok – for det gør det! Vi er en virksomhed fyldt med entusiastiske mennesker, der alle brænder for at integrere det lynhurtige fibernet – og fibernettets uanede muligheder – i alle danske hjem.

Læs mere om Waao A/S på deres hjemmeside

CEO – Jan Berthel – Alumeco A/S

”Vinderstrategi A/S har med kirurgisk præcision og skarphed formået at forene strategisk nytænkning med vores DNA. Vi har fået en Alumeco Koncern-Vinderstrategi®, der virker!”

Alumeco A/S, der blev grundlagt i 1983, producerer og sælger et bredt sortiment af aluminiumsprofiler, specialprofiler, stænger, rør, plader og coils. Virksomheden råder desuden over eget servicecenter til savning af plader og profiler samt foliepålægning, foruden også mere end 20 datterselskaber i udlandet og 500 ansatte i koncernen. Endelig har Alumeco A/S etableret en skandinavisk kobber– og messinggrossist, Metalcenter Danmark A/S, med mål om at blive Skandinavi-ens foretrukne kobber– og messingleverandør.

Læs mere om Alumeco A/S på deres hjemmeside.

Ejer og adm. direktør – Jens Jørgen Madsen – Hedensted Gruppen A/S

”Vi valgte Vinderstrategi A/S fordi vi ønskede en facilitator der kunne give os højde, input, dybde og struktur og hvor vi selv var meget aktive i strategi processen. Det er os der skal implementerer strategien, derfor er det vigtigt vi nu kan stå 100 % på mål for strategien, og vi glæder os til at komme i gang.

Der er tale om en meget grundig proces hvor vi alle ’ømme tæer’ kommer frem så vi har diskuteret fakta og ikke noget vi tror. Evnen til at få deltagerne til at holde speed og fokus var helt i top. Evnen til at sætte sig ind i branchen og det individuelle indhold var kanon.

Det har været den bedste strategi proces vi nogensinde har været igennem. Da vi fik tilbuddet fra Vinderstrategi A/S syntes vi, at Vinderstrategi A/S var alt for dyre, men efter vi har været igennem processen har Vinderstrategi A/S været alt for billige i forhold til hvad vi har fået ud af det, og kommer til at flytte vores virksomhed!”

Hedensted-Gruppen A/S (HG) er i dag en af de største leverandører af produkter og tjenesteydelser til pelsavlerbranchen, både nationalt og internationalt.

Hedensted-Gruppen blev stiftet i 1971 og er en familieejet virksomhed, der i dag også omfatter produktionsvirksomhed i Polen samt et omfattende forhandlernetværk.

Vi lever efter de fem værdier:

Fokus på mål, Fremdrift, Engagement, Sammenhold og Troværdighed.

Værdier som er med til at gøre Hedensted Gruppen A/S til kundernes førstevalg af samarbejdspartner.

Læs mere om Hedensted Gruppen A/S på deres hjemmeside.

General Manager –  Mikael Kristensen – Euro Poultry A/S

”Vi valgte Vinderstrategi A/S fordi de med eksekverings-delen fuldender opgaveomfanget, således vi ikke kun står med en strategi, men også værktøjerne til det videre forløb. Hele processen er ikke bare professionel til mindste detalje, men præcisionen ift. hvad vi skal nå, er exceptionel. I dag sidder vi med en fælles referenceramme i ledelsen, som er gennemarbejdet på koncentreret indsats og som danner grundlag for, hvordan vi skal arbejde strategisk de næste 12 kvartaler – det i sig selv er ret imponerende.

Jeg havde store forventninger til strategiarbejdet, men på trods af, at forventningerne var store, blev de klart overgået. Jeg fik præcis det jeg havde ønsket mig. Man skal være indstillet på hårdt arbejde. Selve strategiprocessen er utrolig inddragende. Vi fik udfordrende spørgsmål undervejs, der tvinger os til at tænke mere ud af boksen end vi plejer. Det er fedt at opleve, hvordan alle brikker bliver lagt på plads til en meningsfyldt og bæredygtig strategi. Det er især godt, at det hele tiden er os der er “på”, og bliver styret ind i diskussioner, der er nødvendig for os at tage.

Selve modellen som strategien udarbejdes fra, er helt suværen at arbejde med – på alle leder utrolig gennemarbejdet setup – en fantastisk måde at arbejde på!

Samarbejdet med Vinderstrategi A/S er baseret på god kemi, professionalisme, seriøsitet og grundighed. De er altid velforberedte, gode til at sætte sig ind i vores virksomhed og branchen. Effektiviteten i samarbejdet er meget imponerende.

Som leder og ejer af virksomheden, føler jeg mig godt tilpas. Vinderstrategi A/S bidrager på så mange fronter, at bare den del er pengene værd. Det er så givende og jeg er sikker på, at vores ROI bliver relativ kort, så vi har allerede talt om at involvere Vinderstrategi A/S igen. Jeg har ligeledes anbefalet Vinderstrategi A/S til andre – måske jeg kan kaldes for mini ambassadør”

Euro Poultry er den førende innovative samarbejdspartner inden for mange former for fjerkræ – både råt, varmebehandlet og convenience. Som kunde kan du se frem til en engageret partner med mange års erfaring – og et fast samarbejde med 40 af verdens førende fjerkræproducenter fra ikke færre end 10 lande.

Vores kundeindsigt, vores viden om fødevaretrends og vores dedikation til at udvikle helt nye produkter med den rigtige producent, gør Euro Poultry til den perfekte samarbejdspartner. Det gælder, hvad enten vi taler HoReCa, det hurtige køkken eller convenience til forbrugeren.

Vi ser det kort og godt som vores fornemste opgave at inspirere vores kunder, levere topkvalitet – og følge op med den service, der gavner vores kunders forretning.

Vores sortiment spænder bredt fra rå konventionelle udskæringer over til forarbejdede økologiske produkter, tilpasset netop dit behov. En fælles ting kendetegner alle vores produkter: Kontrol og kvalitet i smag, hygiejne, fokus på dyrevelfærd og produktion.

Læs mere om Euro Poultry A/S på deres hjemmeside.

Direktør – Morten Gram – V. Å. Gram A/S

”Vi gik ind i dette med forventning om det var godt – men vi har fået mere ud af det end vi forventede.

Vi havde brug for et “energi/fokus” skub i den rigtige retning. Vores data blev super hurtigt integreret i modellerne, så arbejdet hurtigt kunne skride fremad. Der er tale om særdeles kompetent strategiarbejde, også for personer, som ikke har andet udgangspunkt end at have læst bogen ”Strategi i Vindervirksomheder”. Alt er gået over forventning.

Samarbejdet var og er inspirerende og der er en rigtig god styring, således at der bliver truffet beslutninger og skabt fremdrift – og resultatet er solidt.

Er helt overbevist om, at den udarbejdede strategi er virkelig godt gennemarbejdet, og dette giver ro og tålmodighed i arbejdet med strategien for de næste 3 år. Hvis vi nu gør vores del af arbejdet, så godt som vi forventer, så har investeringen været uvurderlig. Det giver virkelig en følelse af at vi får noget for pengene.”

V. Å. Gram A/S er beliggende i Haderslev. Virksomheden er grundlagt i 1942 og har siden 1976 produceret komponenter til forbedring af arbejdsmiljø. Vort produktprogram omfatter komponenter for indretning af arbejdsmiljø for produktionsfaciliteter, herunder procesudsugning, afskærmning og filtrering.

Kvalitet og hæderlighed har været kendetegnende for V. Å. Gram A/S og vore produkter lige siden virksomhedens spæde start i 1942. I mere end 65 år har disse dannet grundlaget for vores forhold til både vore medarbejdere og kunder. Som et familieejet firma har pålidelighed, åbenhed og oprigtighed været med til at skabe et solidt fundament for en vedvarende succes, som har betydet en fortsat udvikling og ekspansion igennem flere årtier.

Læs mere om V. Å Gram A/S på deres hjemmeside

Ejer – Mette Frantsen – SØBY

“SØBY er en virksomhed med 55 år i landbrugsbranchen. 55 år som har udviklet virksomheden fra mindre smed til mellemstor produktionsvirksomhed. Hertil kommer, at vi sidste år gennemførte et generationsskifte fra 2. til 3. generation. Dette har medført et behov for en grundig strategiproces.

Vi var særligt glade for den grundighed, processen gennem hele forløbet har været præget af, samt for den sparring og erfaring, Vinderstrategi A/S bød ind med. Vinderstrategi A/S levede til fulde op til det forventede ud fra vores indledende samtaler og introduktion til processen. Styringen af processen og dokumentationen hele vejen igennem var over vores forventninger. Vinderstrategi A/S var altid 100% forberedte. Vi forventer uden tvivl, at investeringen betaler sig både i form af intern klarhed over fremtidige mål og ikke mindst vækst.

Vi er blevet meget bevidste om vores kompetencer, forcerne i vores kundegrundlag og i vores produktsortiment. Grundigheden i strategiprocessen, handleplanerne og transformationskurven, som er kommet ud af processen, er meget håndgribelig og visuel for organisationen. Vi har løbende inddraget medarbejdere i processen, og det har givet forandringsparathed og er nu med til at sikre, at strategien ikke bliver et skuffeprojekt, men allerede er godt i gang med at blive implementeret.

Vi kan stå inde for det arbejde, Vinderstrategi A/S leverer, og vi vil gerne anbefale andre at gennemgå en lignede proces – ikke mindst for at opnå den klarhed og struktur processen giver. Uanset hvor man står i virksomhedens livscyklus, vil en strategiproces med Vinderstrategi A/S give mening.”

SØBY er en familieejet virksomhed, med 55 års erfaring inden for agroindustrien.

Virksomheden sælger og producerer løsninger til tørring og beluftning af korn og beskæftiger 42 medarbejdere.

Afsætningen af produkter sker via et veletableret forhandlernetværk i både ind– og udland

Læs mere om SØBY på deres hjemmeside.

President Denmark, USA, India, Wind Power – Erik Holst – PMC Group AB

“I PMC Group AB gennemførte vi i 2011 en strategisk planlægning på koncernniveau. Målet for en af de tre vækststrategier var ”Nordisk Lederskab” inden for hydrauliske systemer og komponenter.

Som chef for selskaberne i Danmark, Indien og USA samt for det globale vindmøllemarked var det en af mine opgaver i den ramme at lægge en plan for udviklingen på det lokale danske marked.

Jeg fandt det med min erfaring naturligt selv at facilitere en proces sammen med divisionschefen ansvarlig for det danske marked. Det viste sig dog meget vanskeligt for mig at afse tiden til det på grund af arbejdet med den internationale udbygning og håndtering af krisen hos en del af vore store globale kunder.

I min egenskab af medlem af netværket ASNET Board mødte jeg Mikael Vest, Vinderstrategi A/S og blev imponeret over den klare og stringente præsentation af en praktisk strategiplanlægning. Efter et kort møde besluttede jeg mig til at introducere Vinderstrategi A/S for divisionschefen og hans salgschef for det danske marked. Det førte til, at vi engagerede Vinderstrategi A/S til at lede en strategiproces for vores udvikling på det danske marked.

Sanne Markwall, Vinderstrategi A/S var den, som i det daglige skulle arbejde sammen med os. Det blev på grund af situationen med væsentlige reduktioner i min organisation en vanskelig opgave, som hun løste sammen med Mikael på en meget diplomatisk og kompetent måde.

Vi fik gennemført en analyse, som både inde fra og ude fra, gav os ny viden og tvang os til en anden erkendelse af konsekvenserne af eksisterende viden. Vi kom også ud i fremtiden og fik etableret en ny vision og et fremtidigt arbejdsgrundlag for divisionen.

På dette tidspunkt gav Vinderstrategi A/S en meget overbevisende præsentation af situationen for den samlede ledergruppe i virksomheden. Her stod det helt klart, at behovet på kort sigt ikke var langsigtede udviklingsplaner, men derimod at fjerne en række røde trafiklys, som stod i vejen for os. Blandt andet fordi organisationen bag det danske salg har to forskellige kulturer, som ikke var tilstrækkeligt integreret efter en fusion primo 2011.

Det er vi selv gået i gang med og er i øjeblikket i færd med at gennemføre en tre måneders kamp, som skal vindes. Analysen og de erkendelser, som Vinderstrategi A/S har hjulpet os med, er af uvurderlig betydning for vores planlægning og for det sammenhold, vi har etableret om forbedringsarbejdet.

Vi skal senere videre med egentlige markedsstrategier og implementeringen af disse. Her er det min plan igen at inddrage Vinderstrategi A/S ligesom der ligger en relevant opgave med at støtte en af mine andre divisioner i dens strategiske udvikling.

Jeg kan varmt anbefale Vinderstrategi A/S til støtte for en virksomhedsledelses strategiske planlægning og implementering. Det er strategier, der virker.”

PMC er den førende leverandør af hydrauliske løsninger til industrien i Norden. Koncernens know-how omfatter også elektromekanik, smøring og pneumatik. Dette giver PMC unikke kompetencer til at tilbyde kunderne komplette løsninger. Mange af koncernens kunder opererer på et globalt marked og har en tilstedeværelse uden for Norden. Koncernen opererer på et grænseløst grundlag, der nøje følger sine kunders fodspor rundt omkring i verden. PMC er deres globale partner. Ved at blive partner med globale ledere har PMC bygget unikke kompetencer inden for en række anvendelsesområder. Koncernen bestræber sig efter at etablere en global førerposition i disse nicher.

Kilde: PMC A/S hjemmeside

Læs mere om PMC på deres hjemmeside

CCO – Thomas Klausen – Tytex A/S

“Jeg har i løbet af de sidste 2 år haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Vinderstrategi A/S og med Mikael Vest. Mit første bekendtskab var en meget gennemarbejdet proces for Dansk Mode og Tekstil, hvor jeg som bestyrelsesmedlem fik indsigt i den professionalisme som Mikael Vest lagde for dagen. Vi blev bogstavelig talt taget ved hånden og ledt gennem processen med meget dygtig og fast hånd. Mikael formåede at få en brancheforening med meget forskellige medlemmer til at forstå vigtigheden af en fælles strategi og fik den gennemført.

Set i lyset af dette meget positive samarbejde, blev vi i Tytex A/S enige om at benytte Vinderstrategi A/S og Mikael Vest i vores egen strategi udvikling, hvor Mikael var indpisker og tovholder i en stor del af processen. Mikaels vindende væsen sammen med en meget skarp forståelse for virksomhedens problemstillinger og en ”værktøjskasse” med de helt rigtige redskaber, gjorde, at vi fik gennemført processen både hurtigt og meget tilfredsstillende.

Mikael tager gerne diskussionen med ledelsen og kører problematikken meget langt, for at sikre, at alle er indforstået og alle vinkler er belyst. Denne vedholdenhed er efter min mening en stor styrke og er medvirkende til, at strategien også holder på længere sigt.

På baggrund af to meget positive oplevelser kan jeg varmt anbefale Mikael Vest og Vinderstrategi A/S.”

Tytex er den førende virksomhed på verdensplan til at designe, udvikle og producere elastisk strikkede produkter til at holde en medicinsk anordning på plads, på eller mod kroppen. Vi leverer topmoderne tekstilløsninger til brug inden for de fleste områder af international sundhedspleje – hvad enten det er produkter til postkirurgisk behandling eller til at stabiliserer sundhedsmæssige betingelser og dermed forebygge yderligere komplikationer. Kort sagt er vores mål altid at lave produkter, der vil hjælpe med at forbedre patientens livskvalitet.

Læs mere om Tytex A/S på deres hjemmeside

Partner og advokat – Rune Hyllested – STORM advokatfirma I/S

“I forbindelse med vækst i vores virksomhed var vi opmærksomme på, at der var behov for en professionel udført og gennemført strategiproces, hvor virksomhedens strategi blev fastlagt.

Vi valgte at udbyde opgaven og drøftede forskellige samarbejdspartnere. Valget faldt på Vinderstrategi A/S, da det var vores fornemmelse, at vi her ville opnå det kvalificerede modspil og få de kvalificerede udfordringer, der var behov for.

Vi oplevede samarbejdet med Vinderstrategi A/S som yderst konstruktivt, og i den forbindelse skal nævnes den meget systematiske proces, Vinderstrategi A/S benytter i forbindelse med gennemførelse af en strategiproces.

Vinderstrategi A/S har formået at stille skarp på de relevante forhold, der er i netop vores ejerledet vækstvirksomhed.

Efter gennemførelsen af strategiprocessen står vi nu tilbage med en klart defineret vision, mission og værdi, ligesom der er en række forhold, der straks skal iværksættes og implementeres i vores virksomhed. Det er vores forventning, at samarbejdet med Vinderstrategi A/S er en af de væsentlige trædesten for Storm Advokatfirmas udvikling.

Vi kan anbefale Vinderstrategi A/S til andre virksomheder, der er indstillet på at anvende de fornødne ressourcer og have det fornødne åbne sind til at ”rock the boat”.”

Hos STORM Advokatfirma har vi en klar idé om, hvordan vi gerne vil opfattes af vores klienter. Og hvordan vi ikke vil opleves. Man kan nemlig sagtens være højt oppe i skyerne som jurist – og helt nede på jorden som menneske.

Vores primære sagsområder er Familieret, Personskadesager, Landbrugsret, Fast ejendom og Virksomhedsrådgivning. Inden for hver af de fem discipliner har vi erfarne jurister, der er 100 procent på hjemmebane, og som er klar til at gå gennem både ild, vand og alle de nødvendige retsinstanser for at nå det bedst mulige resultat.

Læs mere om STORM advokatfirma I/S på deres hjemmeside

Se og hør også Partner og advokat, Rune Hyllested, STORM advokatfirma I/S fortælle om udbyttet og samarbejdet med Vinderstrategi A/S.

Adm. partner, Rune Hyllested fra STORM Advokatfirma I/S om at samarbejde med Vinderstrategi A/S

STORM Advokatfirma I/S om strategi som omdrejningspunkt med Vinderstrategi A/S

Adm. Direktør – Preben Wegener Friis – Dansk Mode & Tekstil

“In 2010/2011 Mikael Vest and Vinderstrategi A/S managed a major strategy process for the Board of Dansk Mode & Textil // Dansk Fashion & Textile. A complex task in the fashion and textile industry, where our Board consists of powerful characters with mixed opinions and strong dedication. Mikael Vest provided a rare mix of two equally important ingredients in the strategy process.

The first ingredient was a very structured and theoretically well founded approach, making it clear from the beginning exactly how the strategy and change management process would take place. The second ingredient was a very dynamic and flexible attitude, where Mikael was constantly listening to the needs and wants from the Management and the Board.

We experienced a professional and tailor-made approach, making sure that we ended up with the right vision, mission, strategy and future financial and strategic targets. Mikael constantly kept focus on the process and the target – and he had the power to make us restructure, concentrate, deselect and prioritize our energy. Mikael deserved our best recommendations for both his personal and operational skills. Pick Mikael if you want structure, energy, focus, laughter and necessary pain.”

Dansk Mode & Tekstil er kendt som mode– og tekstilbranchens stabile og innovative partner, der støtter hele branchen med analyser, events, uddannelse, projekter, netværksdannelse og politisk arbejde. Vi hjælper den enkelte virksomhed med at håndtere de daglige udfordringer. Sideløbende samarbejder vi bred med hele branchen i større initiativer og projekter.

Læs mere om Dansk Mode & Tekstil på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Peter Gasberg – Frandsen & Søndergaard

”Investeringen er givet godt ud og danner grobund for mere end vi havde regnet med.

Den hjælp vi har fået, vurderer vi at være mange gange investeringen værd.

Derfor bruger vi gerne Vinderstrategi A/S igen eller i andre sammenhænge – kan nemlig ikke se hvorfor vi skulle vælge en anden!””

FRANDSEN & SØNDERGAARD K/S er et lokalt rådgivende ingeniørfirma med kontor i Aalborg.

Vi udfører engageret og seriøs rådgivning, uanset opgavens størrelse. Firmaet har igennem årene været faste rådgivere for en lang række boligforeninger/selskaber, private og offentlige bygherrer.

Medarbejderstaben består p.t. af 20 personer. Personalets faglige sammensætning betyder, at vi kan tilbyde rådgivning indenfor alle traditionelle ingeniørdiscipliner.

Firmaet er medlem af F.R.I. Foreningen af Rådgivende Ingeniører og DI, Dansk Industri.

Læs mere om Frandsen & Søndergaard K/S på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Morten Studsgaard – Bech-Hansen & Studsgaard A/S

”En tilfreds kunde kommer oftest igen, og vi kan kun anbefale Vinderstrategi A/S til andre, der har brug for professionel strategisk sparring.

Vi har ikke tidligere brugt ekstern assistance i strategiarbejdet, da vi har været skeptiske overfor, om en konsulent kan det ekstra, der skal til for at skabe værdi – det har vi dog oplevet i denne case!

Vi har haft et rigtigt godt og engageret samarbejde gennem hele strategiprocessen med god og professionel sparring. Hele forløbet har været godt og effektivt – og særdeles struktureret med gode systemer og værktøjer til det videre arbejde.

Vi har fået produceret et godt produkt, hvor medarbejderne er godt involverede til det videre forløb. Vinderstrategi A/S’ arbejde mere end indfriede vores forventninger!”

Bech-Hansen & Studsgaard A/S er en transport– og speditionsvirksomhed, der med base på Bornholm opererer i hele Danmark, i Skandinavien og i Europa. Virksomheden har omtrent 200 medarbejdere ansat i sine afdelinger i Danmark.

Læs mere om Bech-Hansen & Studsgaard A/S på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Søren Madsen – Stenhøj A/S

“I virksomheden Stenhøj Autolift A/S var vi kommet til en fase af virksomhedens udvikling, hvor det var nødvendigt at trække vejret og overveje, hvorledes forretningen fortsat skulle drives.

Virksomheden var på det tidspunkt inde i en rivende udvikling med masser af nye kunder, der er blevet taget godt imod nyudviklinger – i det hele taget en meget spændende periode i virksomhedens historie. Desværre fulgte indtjeningen ikke med i samme omfang som nye kunder og nye markeder til virksomheden. Det var blevet tid til at overveje vejen frem, og ikke mindst kernen i virksomheden. Ad omveje blev Mikael Vest fundet, og allerede i de første møder med Mikael blev jeg klar over, at for det første stemte kemien overens; for det andet formåede Mikael med sit vindende væsen at “trigge” mig på nogle udfordringer, som gjorde, at vi valgte at søsætte et strategiarbejde i Stenhøj Autolift A/S.

Vi arrangerede med Mikael, at han var tovholderen i forhold til ledelsesgruppen, og sammen med Mikael blev der på relativ få møder fundet frem til det DNA, der i virksomheden skulle bygges videre på. Jeg blev personligt meget tændt af Mikaels arbejdsmetoder og ikke mindst evne til at stille de dumme og de kritiske spørgsmål uden at ledelsesgruppen faldt fra hinanden. Det lykkedes over en relativ kort periode at identificere de kernepunkter for virksomheden, der skulle arbejdes med for til slut at ende op med et stykke A4-papir, hvor hele facitlisten for virksomhedens strategi var nedfældet.

Jeg selv har ikke tidligere set flere hundrede timers arbejde i en strategiproces, som var nedfældet på blot eet A4-papir, så det var med en vis nervøsitet, at jeg præsenterede denne proces for bestyrelsen i virksomheden. Glæden var derfor dobbelt stor, da flere personer i den professionelle bestyrelse roste virksomheden for arbejdet og ikke undlod at konstatere, at det var “kanon”, at det var lykkes på eet stykke papir at have den sammenfattede strategi. Jeg selv plus ledelsesgruppen har haft en hård periode med Mikael, men også en meget motiverende og underholdende periode, og over for andre virksomheder, der står over for lignende udfordringer, kan jeg kun på det varmeste anbefale Mikael med hans positive tilgang og motiverende indlæg.”

STENHØJ Gruppen er danskejet og beliggende i Jylland, Danmark. STENHØJ som virksomhed, blev grundlagt i 1917, og har siden specialiseret sig indenfor de samme tre forretningsområder, dvs. løftere, kompressorer og hydrauliske presser. Det fjerde forretningsområde blev tilføjet i 1993 – nemlig service. STENHØJ er først og fremmest en samling af mennesker med følelser, ideer og visioner. Med andre ord, spiller vores personale en stor rolle i virksomhedens generelle kvalitetsniveau. Vi har opbygget et team af højt kvalificerede medarbejdere, der besidder engagement, kreativitet og viden til at kunne nå det høje niveau af teknisk ekspertise, vi stræber efter. STENHØJ produkter distribueres gennem eneforhandlere på verdensplan. De tre vigtigste produktgrupper er fremstillet af de enkelte STENHØJ selskaber; den vigtigste målgruppe er den automotive industri.

Læs mere om Stenhøj A/S på deres hjemmeside

Formand, partner og advokat – Jesper Hedegaard – INTERLEX Advokater

“Vi havde ganske store forventninger til strategiprocessen med Vinderstrategi A/S, men de blev heldigvis mere end indfriet! Der var en god og målrettet styring af hele processen med mulighed for at tilpasse den efter vores løbende ønsker – og så er det dejligt, at Vinderstrategi A/S altid møder meget velforberedte op.

Vi kom rigtig langt i processen som udmøntede sig i nogle meget konkrete handlinger, som dels blev eksekveret dels kom på ”to do”-listen. Vi havde ikke forestillet os, at vi efter strategidagene stod med et så konkret materiale, så vi nu har en klar strategi og et meget brugbart materiale til at få strategien konkret implementeret.

Vi føler os derfor nu godt rustet til fremtiden.

Det lykkedes at blive styret igennem en ret kompleks proces, som er stærkt medvirkende til, at vi nu har en god strategi inklusiv en plan for eksekvering heraf. Vi har forudsætningerne nu for at eksekvere strategien, og arbejdet er allerede godt i gang”

INTERLEX Advokater yder bistand inden for alle juridiske fagområder. Vi bistår både erhvervslivet – herunder landbrug – offentlige institutioner og privatpersoner. Vi er mere end 60 medarbejdere og dækker 20 forskellige juridiske specialer.

Vores mål er at være din stærke samarbejdspartner og med vores faglige og personlige kvalifikationer sikre dig den bedst mulige rådgivning.

Læs mere om INTERLEX Advokater på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Gert Rieder – NRGi Infrastruktur A/S

“Jeg havde brug for at sikre en fornuftig og hurtigt gennemført strategiproces, som jeg selv kunne være en del af og som samtidigt var i tæt samarbejde med min ledergruppe. Så jeg havde brug for nogle der både kunne hjælpe med at strukturere og facilitere. Der hvor Vinderstrategi A/S, var inde og hjælpe os allermest var med at få bygget en god rød tråd. En storyline. En der både kunne bruges overfor virksomheden og medarbejderne, men også overfor bestyrelsen.

Det gjorde at jeg kunne give bestyrelsen et forløb, så de vidste lige præcis hvad vi havde gang i, hvornår og på hvilke tidspunkter de ville være involverede i processen.

Vi endte med at få lavet en strategi, før vi lagde budgettet. Det er sådan det gerne skulle være. Vi byggede en ambitiøs strategi. Den var for fem år. Og så kunne vi stille spørgsmålet: Hvilke midler skal der til for at omsætte den? Det endte med at blive vores budget, som bestyrelsen godkendte.

Noget af det bedste vi også fik ud af det her var at vi meget hurtigt involverede en stor del af organisationen til at hjælpe med at bygge strategien. Det betyder at når nu vi står med en færdig strategi, så er vi allerede godt i gang med implementeringen.”

NRGi er et energiselskab med mange kompetencer, hvilket betyder at NRGi er i stand til at gøre en reel forskel og bidrage aktivt til realiseringen af de klima– og energipolitiske målsætninger for Danmark.

NRGi Infrastruktur er en division i NRGi koncernen og står for planlægning, projektering og drift af el-, fiber-og varmeinfrastruktur.

Læs mere om NRGi Infrastruktur A/S på deres hjemmeside.

Se og hør også Adm. direktør, Gert Rieder, NRGi Infrastruktur A/S fortælle om udbyttet og samarbejdet med Vinderstrategi A/S.

CEO Gert Rieder fra NRGi Infrastruktur om at bruge Vinderstrategi A/S

CEO Gert Rieder fra NRGi Infrastruktur om at bruge Vinderstrategi A/S

NRGi om samarbejdet med Vinderstrategi A/S

NRGi om samarbejdet med Vinderstrategi A/S

NRGi om scenarieudvikling med Vinderstrategi A/S

NRGi om scenarieudvikling med Vinderstrategi A/S

NRGi om Must-Win Battles med Vinderstrategi A/S

NRGi om Must-Win Battles med Vinderstrategi A/S

Bestyrelsesformand – Per Rasmussen – Sportsbranchen DK

“”En inspirerende, dygtig, kompetent partner med et engagement og performance, der er outstanding. Med god tilgang til arbejdet, struktur og fokus satte Vinderstrategi A/S rammerne så vi kom rundt om alle vores mange spørgsmål samt fik taget de nødvendige beslutninger til fremtiden.

Det har bragt os r hvor vi i dag står med et stærkt redskab, hvori vores strategi kan udføres med sikker hånd.

Vinderstrategi A/S har et format, der ville kunne bidrage i en hvilken som helst virksomhed.”

Sportsbranchen DK er en interesseorganisation for mere end 400 medlemsvirksomheder, der alle handler med sportsartikler. Sportsbranchen DK organiserer den danske sportsbranches aktører.

Foreningens medlemmer består af et bredt udsnit af branchens aktører—herunder kædeadministratorer, leverandører af sportsartikler, leverandører af service– og forbrugsartikler, samt ikke mindst en række af de danske, grønlandske og færøske sportsbutikker.

Foreningen er den ældste organisation i den danske sportsbranche—etableret 1. februar 1939, hvilket giver adgang til en unik erfaring, forståelse og dyb indsigt i branchespørgsmål. Foreningen tilbyder hjælp og vejledning i forhold til at navigere i krydsfeltet af EU-lovgivning, direktiver, varemærkekopiering og øvrige svært tilgængelige områder inden for branchen.

Læs mere om Sportsbranchen DK på deres hjemmeside.

Branchedirektør – Michael Husfeldt – Dansk Maskinhandlerforening

“Dansk Maskinhandlerforening, som er Branche- og Arbejdsgiverforening for maskinhandlere i Danmark, besluttede i 2012 at igangsætte arbejdet med en brancherapport, en analyse om branchen frem mod år 2020. I denne forbindelse valgte vi, at indlede et samarbejde med Vinderstrategi A/S for at få hjælp til at udarbejde den færdige rapport.Mikael Vest og et team hos Vinderstrategi A/S har bidraget betydeligt med ideer og værktøjer til den samlede rapport. Vinderstrategi A/S har gennem forløbet lynhurtig lært branchen at kende og har med sin tilgang til mennesker skabt en meget tillidsfuld relation til de medlemmer de har samarbejdet med i processen.
Vi står i dag med en færdig brancherapport ”Maskinhandleren i år 2020” som er blevet modtaget meget positivt af vores medlemmer og branchens interessenter.

Vi har efterfølgende indledt et branchesamarbejde med Vinderstrategi A/S om et kursustilbud omkring strategi udvikling for vores medlemsvirksomheder, hvor vi nu har gennemført det første forløb for 4 medlemsvirksomheder og feedbacken har været særdeles positiv fra deltagerne, da de kan anvende viden og værktøjer med det samme.

Vinderstrategi A/S har med deres engagement og evne til at arbejde med vores virksomhedsledere bidraget til at forstå vores branche og fag i den forandringsproces, som vi skal igennem frem mod år 2020.”

Dansk Maskinhandlerforening er officiel brancheforening og arbejdsgiverforening for landbrugsmaskinforretninger i Danmark. Medlemskredsen omfatter 137 hovedforretninger med i alt 198 udsalgssteder fordelt over hele landet. Medlemmerne omsatte i 2012 for ca. 8,6 mia. kr. fordelt på nyt og brugt materiel samt reservedele og reparationer. Ud over at medvirke til fremme af god brancheskik varetager Dansk Maskinhandlerforening medlemmernes interesser og rettigheder med hensyn til blandt andet forsikringer, IT- løsninger, erhvervs – og markedsret, uddannelser, overenskomster, virksomhedsrådgivning, arbejdsmiljø og indkøbsaftaler.

Læs mere om Dansk Maskinhandlerforening på deres hjemmeside

Adm. Direktør – Lars Stockbæk Kristiansen– HEDEN Maskinforretning A/S

“Som landbrugsmaskinvirksomhed agerer vi i en meget foranderlig verden, hvor det ikke alene er vigtigt hele tiden at have vores vision for øje, men også at have en gennemarbejdet strategiplan, så ikke bare ledelsen men også medarbejderne ved hvordan visionen realiseres.Vi havde gennem længere tid søgt en sparringspartner, som kunne ”holde os i hånden” i processen med udarbejdelsen af denne strategiplan.
Via vores brancheorganisation Dansk Maskinforhandlerforening blev vi præsenteret for Vinderstrategi A/S, som var brancheforeningens tovholder i udarbejdelsen af rapporten ”Maskinhandleren i år 2020 – Scenarier for fremtidens maskinhandlere i Danmark”.
Da så Dansk Maskinhandlerforening i samarbejde med Vinderstrategi A/S arrangerede et 3 dages strategiforløb så vi muligheden for at få den hjælp, der skulle til for at vi kunne få realiseret vores egen forretningsplan.
Mødet med Vinderstrategi A/S har bestemt været en meget positiv oplevelse. Deres engagement, deres forståelse for at få teorien omsat til praksis og deres opmuntrende opkald mellem strategidagene har betydet, at vi ikke bare har fået lavet fundamentet for vores egen forretningsplan, men også fået de værktøjer, der skal til for at få planen implementeret i vores virksomhed.”

Med et tilsagn om at kunne få forhandlingen af de dengang så anerkendte agenturer som Bukh traktorer og Vety mejetærskere grundlagde Else og Kai Kristiansen i 1962 Heden Maskinforretning på en mindre landbrugsejendom i landsbyen Heden på Midtfyn.
Starten var beskeden, men med stor optimisme og stor arbejdsindsats sammenholdt med gode medarbejdere formåede Else og Kai Kristiansen at udvikle Heden Maskinforretning lige fra starten. Udviklingen tog rigtig fart, da Heden Maskinforretning i 1970 blev Massey Ferguson forhandler.
I 1972 blev firmaet omdannet til et aktieselskab med Else og Kai Kristiansen som aktionærer.
Heden Maskinforretning A/S er fortsat et familieaktieselskab men nu med anden generation som aktionærer.
Else og Kai Kristiansen er fortsat aktive i forretningen men har overdraget den daglige ledelse til sønnen Lars S. Kristiansen.
HEDEN Maskinforretning A/S har i dag fortsat forhandlingen af det store Massey Ferguson agentur, med bl.a. 4 traktorlinier, mejetærskere, storballepressere og teleskoplæssere.
Den 1. januar 2003 blev Heden Maskinforretning A/S udnævnt til AGCO Center. Med udnævnelsen fulgte rettighederne til sideløbende med Massey Ferguson at sælge det stærke Fendt agentur.
På redskabssiden er forretningen exclusive forhandler af Väderstad, Hardi og Bogballe, ligesom medejerskabet af Maskinhandler Indkøbsringen i Vejle (MI) giver adgang til Kuhn agenturet.
Heden Maskinforretning har altid haft et ønske om at være på forkant med udviklingen og har således gennem opkøb af andre maskinforretninger sikret sig et godt udgangspunkt i maskinbranchens fremtidige strukturudvikling.

Læs mere om HEDEN Maskinforretning A/S på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Per Wilbork-Hansen – HjemmeHjælpen A/S

“Efter købet af virksomheden i 2010, havde vi brug for at udarbejde en grundig strategi og forretningsplan, så vi kunne få nogle klare mål og blive endnu mere effektive. På det tidspunkt hvor Vinderstrategi A/S blev involveret er virksomheden i rivende udvikling – der er store organisatoriske ændringer og flere nye kundeforhold.

Vinderstrategi A/S’s opdrag var at udvikle og udarbejde den nye strategi- og forretningsplan sammen med mig efterfulgt af en klar handleplan med indsatser for at nå det ønskede mål for virksomheden. Med en meget klar struktur, der rummede alle virksomhedens vinkler, skabte vi sammen med Vinderstrategi A/S overblik over det strategiske arbejde. Ved hjælp af gennemtænkte værktøjer og modeller blev hele den strategiske situation analyseret og I fællesskab blev retningen skabt. Den efterfølgende handleplan var meget konkret og målbar – således at det ikke blot er ord på et stykke papir. Det er et reelt værktøj vi effektivt anvender i jagten på fremtidens mål.

Strategiprocessen var meget effektiv og tidsbesparende for mig som virksomhedsejer, når vi samtidig stod i en travl driftsmæssig hverdag.

Jeg kan på det varmeste anbefale andre at gennemgå en strategiproces i fællesskab med Vinderstrategi A/S – jeg har endda selv planlagt at anvende Vinderstrategi A/S igen til mit andet firma, Rengøringsfirmaet Sort til Hvidt®”

Vores virksomhed, HjemmeHjælpen A/S, har siden 2004 arbejdet ud fra 4 klare værdier: kvalitetsbevidsthed, samarbejdsvillighed, respektfuldhed og fleksibilitet. Sammen med vores 100 omsorgsfulde medarbejdere er vi et fleksibelt og omkostningsfrit alternativ til den offentlige hjemmepleje. Vores medarbejdere er sammensat af sosu-hjælpere, sosu-assistenter, servicemed-arbejdere, pædagoger og sygeplejersker, der sammen med vores gruppeledere sikrer, at du får den bedste pleje og omsorg.

Læs mere om HjemmeHjælpen A/S på deres hjemmeside

Referencer: strategisk rådgivning og sparring

Adm. direktør – Torben Nielsen – Kopenhagen Fur

”I forbindelse med årsopfølgning på nystartet aktivitet udenfor virksomhedens kernekompetence bad Kopenhagen Fur Vinderstrategi A/S gennemgå hidtidige resultater set i relation til ressourceindsats og vedtagne strategier.

Vinderstrategi A/S udførte opgaven meget professionelt og med stor indsigt primært med udgangspunkt i grundige samtaler med interessenter i og omkring aktiviteten med henblik på dels at afdække interessenternes forventninger dels for at afdække, om resultaterne stod i et rimeligt forhold til de opnåede resultater.

Vinderstrategi A/S´s rapport er efterfølgende blevet brugt som et særdeles værdifuldt værktøj til at justere strategi og handlingsplaner for pågældende aktivitet.

Vi vil uden tvivl benytte Vinderstrategi A/S til tilsvarende opgaver i fremtiden.”

Kopenhagen Fur er verdens største auktionshus for pels og globalt centrum for handlen med pels. Kopenhagen Fur er et andelsselskab, ejet af de danske minkavlere, som indtager en verdensledende rolle indenfor minkavl. Kopenhagen Fur er også et flagskib indenfor dansk mode og design.

Læs mere om Kopenhagen Fur på deres hjemmeside

Adm. direktør – Henrik Dudek – Dansk Kabel TV

”Vi valgte at tage kontakt til Vinderstrategi A/S i forbindelse med et strategiseminar med vores øverste ledelsesteam. Vi havde brug for at få et andet perspektiv på vores forretning og vi havde brug for at inspirere og udvikle gruppen af ledere omkring bordet. Vi havde brug for en Vinderstrategi®.

Samarbejdet med Vinderstrategi A/S var professionelt og konstruktivt udfordrende fra første møde til deltagelsen på vores strategiseminar. Mikael Vest, Vinderstrategi A/S viser en evne til dels at kunne sætte sig ind i vores forretnings strategiske udfordringer, dels til at sætte fingeren på det, der med fordel kan revurderes og retænkes. Ingen tvivl om at Mikaels teoretiske fundament er i orden, og han formår at formidle det med stort engagement og så det forstå af alle.

Samarbejdet med Vinderstrategi A/S har givet os et løft i evne og vilje til at tænke mere ”på kanten” og på den måde givet os værdi i forhold til at være mere fokuseret i vores strategi proces og strategi valg.

Jeg giver Vinderstrategi A/S min fulde anbefaling, de er dygtige til at hegne kernen af udfordringen ind og gøre det forståeligt og praktisk anvendeligt for alle. Hvis I har brug for professionel sparring og konstruktiv feedback vil Vinderstrategi A/S være de rigtige at tage fat på.”

Dansk Kabel TV betjener antenne-, bolig-, grundejerforeninger, kommuner og regioner med rådgivning, etablering, renovering, programleverance og servicering af antenneanlæg. Desuden leverer Dansk Kabel TV bredbånd og telefoni til foreningernes medlemmer.

Læs mere om Dansk Kabel TV på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Michael Krogh Andersen – InvesteringsRådgivning A/S

”Jeg oplevede samarbejdet som værende styrkende for vores virksomhed, både på kort og lang sigt. Inddragelsen af gruppearbejde virkede særligt godt. Det var rart at der var en udenforstående person, som kunne guide og vejlede især i emner, hvor der var forskellig opfattelse af firmaets politikker. Rådgivningen om at vi er nødt til at aktivt vælge og fravælge, hvad det egentligt er, vi vil beskæftige os med gav særlig stor værdi. Samarbejdet er yderst professionelt. Jeres viden om vores firma, jeres tilgang til vores udfordringer og jeres finansielle baggrund var klart et ekstra plus. Gennemgangen af hvad vi skulle og hele flowet på dagen virkede som det skulle og vi fik sat nogle mål.”

InvesteringsRådgivning A/S er ikke bange for at skilte med deres mission: De vil være Danmarks bedste uafhængige porteføljeforvalter målt på afkastkvalitet og kundetilfredshed. De blev stiftet i 2009 af brødrene Krogh Andersen, og deres forretning bygger på over 25 års erfaring med praktisk porteføljeforvaltning.

Læs mere om InvesteringsRådgivning A/S på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Jens Jørgen Kollerup – Fan Milk International A/S

”Vi har arbejdet tæt sammen med Mikael Vest, Vinderstrategi A/S omkring Fan Milk International A/S nyeste strategi. Indledningsvis oplevede vi, at Mikael grundigt satte sig ind i vores situation og meget hurtigt bliver klar over hvad det er for en virksomhed det handler om. Mikael er meget grundig i forberedelsesfasen og sikrer god forventningsafstemning.

Under gennemførelsen af strategiseminaret er Mikael meget tydelig og skarp i såvel teori som praksis samt byder på relevante værktøjer, som giver stor værdi. Mikael evner at overholde arbejds- og tidsplan og prioriterer meget godt mellem de forskellige emner.

Resultatet er, at vi dels har opnået klarhed over den helt overordnede strategi for de næste år dels har et skarpt og klart strategioverblik – så klart, at det blev anvendt direkte i den efterfølgende budgetudarbejdelse.”

Fan Milk koncernen opererer i syv vestafrikanske lande. I mere end 50 år har gruppen produceret og solgt billige frosne mejeri- og juiceprodukter direkte til forbrugere gennem et unikt gadeautomatsystem. Ved vedvarende lederskab og innovation, har Fan Milk tilpasset det lokale miljø og bevist sin forretningsmodel er bæredygtig for langsigtet vækst. Gennem årene har koncernen skabt tusindvis af arbejdspladser og i dag har 1,400 mennesker job hos Fan Milk og vi engagerer os med 25,000 agenter og leverandører. Fan Milk koncernen bidrager positivt til alle interessenter, aktionærer og medarbejdere i de samfund, hvor vi opererer.

Læs mere om Fan Milk International A/S på deres hjemmeside

Hovedaktionær – Finn Fogtmann – Bjerregaard Sikkerhed A/S

”Mit samarbejde med Mikael Vest og Vinderstrategi A/S startede 2011, da vi i vor lille ”familiebestyrelse” ønskede at få noget sparring udefra til strategi for vor virksomhed Bjerregaard Sikkerhed A/S.

Mikael fik os udfordret og styret til at tænke 3 år frem, uden selv at komme med forslag til hvor fremtidens mål og indsatser for virksomheden skulle være.

Inden dagen var omme havde vi besluttet os for 4 klart definerede fokusområder som vi alle var enige om var de rette spor at forfølge de næste 3 år.

Det næste skridt i strategien med de 4 ”spor” var at inddrage medarbejdende, hvor vi rev en dag ud af kalenderen og de 4 spor i overskrifter blev præsenteret. De kunne så byde ind med hvilket spor de ønskede at deltage i gruppearbejde omkring og dermed komme med konkrete forslag til udvikling af ”sporet´s” fremtid. Igen styrede Mikael dagen så alle havde ”snuden” i sporet. Resultatet blev at alle medarbejdere var med til at give deres bidrag til strategien og dermed også nemt kunne forholde sig til den og vigtigst af alt tage (med)ansvar for det fælles strategiske mål.

Mikael har siden 2012 været bestyrelsesformand i Bjerregaard Sikkerhed A/S. Det jeg lægger vægt på er Mikaels positive måde at udfordre bestyrelsen og direktionen på, så der skabes dynamik og tænkes nye tanker for fremtidens muligheder i markedet for øget vækst og resultat for både aktionærerne samt at medarbejderne bliver inddraget i strategien og tager medansvar for strategieksekveringen.

Undervejs har et af indsatsområderne været at jeg gerne ville kunne fokusere på mine interesseområder og samtidig styrke ledelsen med ansættelse af en ny adm. direktør. Her har Mikael taget aktivt del i forberedelsen, gennemførelse og den løbende opfølgning på direktørskiftet og har været med til at sikre, at det er foregået succesfuldt.

I vores ”årshjul” for bestyrelsesmøderne har vi hvert år et heldags møde ude af ”huset”, med fokus på virksomhedens nuværende strategi med opfølgning og ny udvikling af ”strategi spor” der skal udvides eller drejes i en ny retning i forhold til markedet. Mikael har som formand formået at skabe den dynamik i bestyrelsen, der har gjort at møderne er korte, konkrete uden at være kedelige og at der træffet fremadrettede beslutninger der kan følges op på løbende i ”logbogen”.

Til virksomheder der har behov for holde ”snuden” i strategi sporet og blive udfordret på frem?dens nye udfordringer kan jeg absolut anbefale Mikael og Vinderstrategi A/S som mentor, rådgiver og formand.”

Bjerregaard Sikkerhed A/S sælger og distribuerer kvalitetsfodtøj til arbejdsbrug fra verdens førende producenter af sikkerhedsfodtøj til professionelle brugere i Danmark og i Norden. Deres produkter anvendes inden for håndværk, industri, uniform- og servicesektoren. Virksomheden har 21 ansatte, hvoraf størstedelen har til huse på deres hovedkontor i Hedehusene.

Læs mere om Bjerregaard Sikkerhed A/S på deres hjemmeside

Indehaver – Toke Allentoft – Franchise Consult & ChainIndex

”Både før, under og efter min tid som adm. direktør for Dansk Franchise Forening har jeg med stor fornøjelse arbejdet sammen med Mikael Vest, Vinderstrategi A/S, som ved flere lejligheder har bidraget succesfuld ved konferencer blandt andet med sin viden om franchisefinansiering. I et konstruktivt forfattersamarbejde har Mikael bidraget til bogen Franchising, der som grundbog for virksomheder anviser udviklingsmetode til bygning af et franchisesystem, og både i min egen virksomhed og i franchiseforeningens regi har jeg haft glæde af at modtage strategisk rådgivning af en altid veloplagt og engageret Mikael Vest, hvis professionelle bekendtskab jeg værdsætter højt. Mikael er fortsat et menneske, som jeg trygt henvender mig til, når jeg har brug for klogt klarsyn og skarp analyse.”

ChainIndex knytter franchise forbindelser og rådgiver om franchising. ChainIndex har som formål at oplyse potentielle franchisetagere om franchisning, formidle specifik information om aktuelle franchisetilbud og assistere franchisegivere i rekrutteringsprocessen af franchisetagere.

Læs mere om Franchise Consult & ChainIndex på deres hjemmeside

Godsejer – Harald Krabbe – Frederiksdal Gods og Frederiksdal Kirsebærvin A/S

“Jeg har samarbejdet med Mikael og Vinderstrategi A/S i tre forskellige virksomheder; Frederiksdal Gods, Frederiksdal Kirsebærvin A/S og brancheorganisationen Danske Bær´s sammenlægning med Gasa Odense. I alle tre tilfælde har jeg oplevet en sparringspartner, som formår både på det personlige som faglige plan at holde fokus på det relevante og at fravælge alt det unødige uden følelsesmæssigt fnidder – og dermed undgår vi både personlige og store faglige fejl. Det giver en fornemmelse af ro og fremdrift og er en effektiv vej til hurtigere resultater. Vi oplever meget loyalitet og samarbejdsvilje samt god tone og respekt for andre.

Mikael´s og Vinderstrategi A/S´ værdisæt i forretningsetik er højt og det værdsætter vi. Enhver har brug for at andre ser på ens virksomhed med friske og upartiske øjne. Mikael og Vinderstrategi A/S kan gennemskue nerven i virksomheden, ser mulighederne, forenkler processerne så de er til at gennemføre og strukturerer opgaverne så den kan eksekveres (hvis ellers man tør :-)) Jeg kan til enhver der gerne vil videre med sin virksomhed anbefale Mikael og Vinderstrategi A/S.”

Det første møde var tilfældigt – og handlede slet ikke om kirsebær… Men Harald havde smukke kirsebærplantager fra et unikt hjørne af Danmark. Og Jan og Morten havde viden og ideer til fremstillingen af en dessertvin. Fælles var lysten til at rykke dansk landbrug væk fra bulkproduktionen – og ind i et univers, hvor kvalitet var det vigtigste parameter. Efter nogle års forsøg var kirsebærvinen fra Frederiksdal Gods skabt.

Læs mere om Frederiksdal Gods og Frederiksdal Kirsebærvin A/S på deres hjemmeside

Adm. direktør – Tony Nordberg – Frits Pedersen A/S

“Vi var i en proces, hvor vi gerne ville gennemgå firmaets værdigrundlag, samt muligheder fremadrettet. Vi havde selv gjort os nogle tanker, om bl.a. hvordan vi skulle og kunne, få flere og nye kunder – og i den forbindelse var det oplagt, at få input udefra. Da Guldsmedenes Leverandørforening så kom med tilbuddet om dette nye samarbejde, var det oplagt at slå til!

Sparringen gav os en indsigt i (fra professionelle) om vores tanker og mulige kommende strategi, var relevant eller skulle revideres. Endvidere blev der stillet ind med spørgsmål til de ting vi lagde frem, og konkret spurgt ind til nogle ting, som vi måtte forholde os til. Det har efterfølgende fået os til at tænke anderledes i fremtidige projekter, antallet af dem og ikke mindst vigtigheden af ejerskabet. Vinderstrategi A/S var å̊bne og interesserede i vores situation. Det var godt at ̊få sparring fra nogle der ikke kender branchen i detaljer, men her et generelt branchekendskab og som har en masse gode værktøjer. Alt i alt et ekstremt positivt samarbejde!

En 2 timers ”fri taletid” proces hvor ens strategier, fremadrettet salg, indkøb m.m. kan sparres med professionelle, er da kun at takke ja til. Vinderstrategi A/S udførte arbejdet med bravur, så måske kan det på sigt, ende med et permanent samarbejde, alt efter behov. At Guldsmedenes Leverandørforening har lavet denne aftale med et professionelt strategifirma, hvor det du skal have med er en nedfældet ide og så to timer af din tid, må da være interessant for de fleste. Vi fik en stor indsigt i forskellige værktøjer og fik en masse god sparring.”

Frits Pedersen A/S har siden 1953, været aktiv som forhandler til smykkebranchen på det danske, samt europæiske marked. Gennem årene har de opbygget et stort lager af ædelmetaller, halvfabrikata, perler og ædelsten samt værktøj og maskiner til guldsmedebranchen og andre tæt beslægtede brancher, så som elektronik, dental, reklame etc.

Læs mere om Frits Pedersen A/S på deres hjemmeside

Direktør – Jens R. Møller – Guldsmedebranchens Leverandørforening

”Guldsmedebranchens Leverandørforening har i 2014 indgået en samarbejdsaftale med strategihuset Vinderstrategi A/S.

Strategihuset kan tilbyde medlemmer nogle muligheder, som vil være uvurderlige.

Navnet ”Vinderstrategi” forpligter, men allerede i den indledende fase erfarede vi, at der er sammenhæng mellem navn og det arbejde, huset leverer.

De viste en særlig evne til hurtigt at sætte sig ind i branchens udfordringer og problemstillinger, og i sammenhæng med deres viden og indsigt omsætte dette til anvendeligt og eksekvérbart strategiarbejde. Så på branchens vegne forventer jeg et overordentligt stort udbytte af denne aftale.”

Guldsmedebranchens Leverandørforening er en brancheorganisation for alle professionelle leverandørvirksomheder, der arbejder med guld, sølv, diamanter, ure og korpus i Danmark. Guldsmedebranchens Leverandørforening primære opgave er at servicere og løfte over 100 medlemsvirksomheder i et forretningsorienteret perspektiv. Hertil varetages den politiske scene i forhold til den dagsorden, der har strategisk og operationel betydning for foreningens medlemmer.

Læs mere om Guldsmedebranchens Leverandørforening på deres hjemmeside.

Lars Bilde – Oaking Group A/S

”Med Vinderstrategi A/S’ imponerende engagement formåede de at favne alles forskelligheder og alligevel få bestyrelse og direktion, på kun et døgn, til at finde et fælles billede på en fremtidig vision – simpelt og enkelt.”

Oaking Group A/S er moderselskabet bag datterselskaberne Campion Production ApS, Isabella A/S og Isabella PL, der alle har til formål at skabe gode outdoor oplevelser gennem produktion af bl.a. telte og stel til campingbranchen.

Læs mere om Oaking Group A/S på deres hjemmeside

Direktør og Statsautoriseret revisor – Henrik Glanz – Redmark

”Vi havde i Redmark strategien på plads, og strategien var også kommunikeret, men vi skulle have assistance til at eksekvere centrale dele af strategien. Vi er i en branche, der er i rivende udvikling, og hvor en lang række ting ændres i takt med fx lovgivningen, digitalisering og teknologi. Derfor var strategien bundet op på nye centrale områder som fx proaktiv rådgivning af kunderne herunder rådgivning omkring forretningsudvikling af kundernes virksomhed. Og eksekveringen af denne centrale del af strategien har Vinderstrategi A/S hjulpet os med.

Vinderstrategi A/S har trænet os i at forstå kunderne endnu bedre. Udgangspunktet har været at klæde den enkelte revisor og rådgiver bedre på til at tage en dialog med kunderne om virksomhedens strategiske situation og udfordringer. Det har samtidigt været et vigtigt element at træne os i at se muligheder i, hvordan virksomheden positivt kan arbejdere videre med deres forretningsudvikling.

Forløbet har strukket sig over en længere periode, og vi vil fremover fortsat have stort fokus herpå i samarbejde med Vinderstrategi A/S.

Redmark er Danmarks 7. største rådgivnings- og revisionsvirksomhed med kontorer i Aalborg, Aarhus og København. Vi er en moderne, effektiv og dynamisk virksomhed, hvor mere end 230 medarbejdere hver dag arbejder for at skabe værdi for vores kunder. Det er Redmarks ambition at markere sig som dem, der yder den bedste rådgivning – baseret på stærke faglige og forretningsmæssige kompetencer. Vi vil være markante og vi vil skabe værdi og gøre en forskel for vores kunder. Vi vil efterlade et tydeligt aftryk og være dem, der kombinerer topkvalificeret økonomisk rådgivning med menneskelighed og nærvær. Vi vil være lige så kompetente som de største, men aldrig på bekostning af nærhed og faglig stolthed.

Læs mere om Redmark på deres hjemmeside.

Under hele samarbejdet er der en meget tæt kontakt både til ledelsen, partnere og i særdeleshed også medarbejderne.

Stort set alle medarbejdere kender i dag Vinderstrategi A/S, hvilket betyder, at synlighed og commitment står meget stærkt i hele organisationen. Det er meget tydeligt og et særligt kendetegn, at Vinderstrategi A/S ikke bare kommer fordi de skal, men fordi Vinderstrategi A/S brænder for strategi, eksekvering og det at forstå og udvikle virksomheder – det smitter og skaber tætte bånd, nærmest et skæbnefællesskab.

Det er også interessant, hvordan nye ting popper op hele tiden, hvilket er inspirerende, spændende og udvikler vores organisation. Vi bliver udfordret og skubbet til.

Et andet ekstra element, vi har fået ud af samarbejdet, er, at når vi internt i virksomheden fx komplimenterer vores kollegaer og roser dem, virker det stærkt, men det virker endnu stærkere, når Vinderstrategi A/S siger det set udefra – det giver organisationen komfort og positive vibes, der kan bygges videre på.

Flere er begyndt at tænke anderledes, og den fornyelse kan vi allerede nu se en effekt af. Vigtigst af alt så synes vores kunder, at det centrale område, vi har i gang, er mega interessant, og relationen til kunderne er allerede nu forbedret. Så vi får både gladere og tilfredse kunder – og samtidig styrker vi vores eget forretningsmæssige og økonomiske grundlag.”

Redmark er Danmarks 7. største rådgivnings- og revisionsvirksomhed med kontorer i Aalborg, Aarhus og København. Vi er en moderne, effektiv og dynamisk virksomhed, hvor mere end 230 medarbejdere hver dag arbejder for at skabe værdi for vores kunder. Det er Redmarks ambition at markere sig som dem, der yder den bedste rådgivning – baseret på stærke faglige og forretningsmæssige kompetencer. Vi vil være markante og vi vil skabe værdi og gøre en forskel for vores kunder. Vi vil efterlade et tydeligt aftryk og være dem, der kombinerer topkvalificeret økonomisk rådgivning med menneskelighed og nærvær. Vi vil være lige så kompetente som de største, men aldrig på bekostning af nærhed og faglig stolthed.

Læs mere om Redmark på deres hjemmeside.

Adm. direktør – Christian Sørensen – Bosweel A/S

”I forbindelse med konkrete organisatoriske problemstillinger i min virksomhed har jeg haft et samarbejde med Vinderstrategi A/S – Mikael Vest. Vi har i samarbejde ”afpudset” Bosweel´s strategi og organisationsopbygning. ”

”Det har været et lærerigt parløb – hvor jeg altid har opfattet Mikael Vest som indlevende og oprigtigt interesseret i netop vores forhold. Særlig vil jeg fremhæve Mikael ´s opfølgning på ting, som er blevet besluttet eller blot drøftet. Det understreger bare at Vinderstrategi A/S ikke slipper opgaven før den er helt løst.”

”Da Mikael Vest også har en praktisk baggrund og erfaring fra Lederstillinger, kan han med overbevisning supplere sin teoretiske viden med praktiske eksempler, som har være afprøvet og som virker”

”Samarbejdet med Vinderstrategi A/S har været udbytterigt og vi har fået løst de ønskede opgaver.”

Bosweels ambition er at skabe den ultimative herreskjorte. Derfor arbejder vi konstant med at få komfort og pasform til at møde tidens stil og snit. Vi kombinerer generationers erfaring fra skjortehåndværket med høje krav til materialer og syning. Det sikrer en skjorte, hvor både flip, farve og de øvrige materialer klarer hverdag og vaskemaskine uden at miste sin stil. Bosweel har forfinet skjortehåndværket siden 1937. Farver, snit og ikke mindst flippens længde har varieret gennem årtierne, men vores ambition om at sy de bedste herreskjorter har ikke ændret sig. Skjortefabrikken Bosweel ligger i Herning og ledes idag af tredje generation af skjortemagere.

Læs mere om Bosweel A/S på deres hjemmeside

Bestyrelsesformand – Stig Ellkier-Pedersen – Johs. Mertz A/S

”Rapporten ”Maskinhandleren i år 2020” fra Dansk Maskinhandlerforening kom i 2013 på et meget vigtigt tidspunkt. Efter manges opfattelse var det nemlig absolut på høje tid, at der blev udarbejdet en samlet analyse om behovene for udvikling i Maskinhandlerbranchen. Problemstillingerne i rapporten har selvfølgelig de senere år optaget mange af de enkelte maskinhandlere i større eller mindre omfang. Dog er der set udefra kun gennemført meget få strukturelle forandringer. Men efter rapportens omhyggelige analyse og dokumentation er det nu soleklart, at rigtig mange af branchens aktører deler de samme udfordringer  –  og at det er på høje tid at gøre noget ved det.

Rapporten stimulerer helt grundlæggende til, at der i større omfang tales samme sprog og bekendes kulør mellem de forskellige aktører i branchen: importører, brancheforening og maskinhandlere. Det er jo vanskeligt at modsige analysen og konklusionerne i rapporten, samtidig med at det er enkelt at holde ens egen virksomhed op mod de anførte præmisser. Det er afgjort med til at tydeliggøre den brændende platform, mange befinder sig på  –  og som ikke altid ses så klart, når hverdagen er travlt besat med vigtige driftsopgaver. Hver  enkelt aktør motiveres stærkt til at vurdere sin egen situation nøje og vælge en målrettet strategi for at sikre sin eksistensberettigelse i fremtiden.

Rapporten er et meget brugbart værktøj, når de enkelte aktører skal analysere og vælge mellem de forskellige veje i viften af muligheder  –  herunder fx om man skal gå konsolideringsvejen eller nichevejen. Ved at formulere klare billeder og visioner om, hvor ens forretning skal være i 2020 er det langt lettere at sikre, at ens næste skridt også trækker virksomheden i den rigtige retning. Hvert valg er kritisk, og det er også vigtigt at være bevidst om at planlægge fremtidig flexibilitet og handlefrihed i en fremtid, som jo trods alt er uforudsigelig på mange områder.

Rapporten dokumenterer tydeligt, at mindst hvert andet selskab står foran generationsskifte i løbet af få år. Det vanskeliggøres imidlertid af den lave overskudsgrad på i gennemsnit 1,5%, som er alt for lidt til at tiltrække investorer. Og som sættes yderligere under pres, idet der de fleste steder mangler kritisk masse til at bære de nødvendige omkostninger og investeringer  –  både til fysiske anlæg men også til at sikre de rigtige kompetencer og specialer. Når hertil lægges at antallet af heltidslandbrug forventes at falde med 40% på 7 år (svarende til 2 hver eneste dag) og der herved bliver meget mindre forretning til den enkelte maskinhandler, hvis branchen ikke konsolideres, så er det indlysende, at mange af virksomhederne bliver nødlidende, hvis der ikke gøres noget.

Denne brændende platform og negative cirkel sætter rapporten detaljeret fokus på, og det er min klare opfattelse, at det vil hjælpe flere aktører til at træffe kloge, konstruktive strategiske valg  –  til glæde for både deres egen forretning og for branchen som helhed. Og jeg tror også, at det vil være med til at speede en proces op, som ellers kunne have taget for mange og smertefulde år.

Men det er også på høje tid.”

Johannes Mertz startede i 1915 virksomheden af samme navn i Nykøbing F. Med cirka hundrede ansatte, er Mertz blandt landets største maskinforretninger. Hos Johs. Mertz A/S er landbruget det absolut største kundesegment, og de bestræber sig på altid at yde den bedste service. Deres distrikt strækker sig fra Nakskov på vestlolland over Nykøbing Falster, Faxe i sydsjælland og Ringsted på midtsjælland.

Læs mere om Johs. Mertz A/S på deres hjemmeside

Programme Director – Helle Nordlund Jensen – Nordic Executive Academy (Nexamy)

”Nordic Executive Academy har gennem et par år samarbejdet med udenlandske top universiteter med innovation og forretningsudvikling for ledere på strategisk niveau. Den typiske deltager deltog med det formål at modtage inspiration og værktøjer til at tænke ud af boksen og se nye vækstmuligheder for deres virksomhed.

Vi fik en forespørgsel fra en større markedsledende virksomhed, der ønskede et tilsvarende udviklingsprogram for hele deres ledergruppe men på dansk sammenholdt med at virksomheden var optaget af, at de fik skabt en fælles referenceramme for deres fremtidige strategi og udviklingsmuligheder.

Vi valgte Vinderstrategi A/S, fordi vi kendte dem fra branchen, som værende en af de førende inden for strategiudvikling i Danmark. Vi vidste, at Vinderstrategi A/S er skarp på de nyeste forretningsmodeller og business cases samtidig med, at de forstår at lede en workshop meget professionelt.

Sammen tilrettelagde vi et skræddersyet program til kunden, hvor Vinderstrategi A/S havde lagt et stort arbejde i at undersøge kundens branchevilkår til bunds, for derved sammen med kunden at kunne udvikle deres fremtidige forretningsmuligheder.

Hele forløbet med Vinderstrategi A/S forløb yderst professionelt, og vores kunde var særdeles tilfredse med et udfordrende og konstruktivt forløb, hvor lederne blev involveret og fik værktøjer til, hvordan de skulle arbejde med forretningsudvikling hjemme i egen organisation.”

Nordic Executive Academy (Nexamy) var indtil ultimo 2016 en selvstændig uddannelsesinstitution i Danmark. I dag er de en del af IBC International Business College, der tilbyder uddannelse til ledere og specialister. Sammen med top-rangerende institutter, såsom IE Business School, tilbydes intensive programmer inspireret af executive MBA programmer.

Læs mere om Nordic Executive Academy (Nexamy) på deres hjemmeside

CEO og Managing Partner – Ole Stiig Petersen – Lisberg Executive Search A/S

“Vi gennemførte i foråret 2013 et BestyrelsesTjek fra Vinderstrategi A/S. Værktøjet er enkelt og praktisk orienteret og vi har haft stor glæde af at arbejde med det. Konkret har det bidraget til en justering af vores strategiske retning, og en erkendelse af et behov for et bedre samspil i bestyrelsen samt et behov for at styrke bestyrelsen med fagligt stærkere personer på et par af posterne.”

Gennem års erfaring med dansk og skandinavisk virksomhedskultur har vi opbygget en unik kompetence i at rekruttere ledere og specialister til danske og udenlandske virksomheder, til stillinger i Danmark og i udlandet – med rod i den danske virksomhedskultur. Vor mission er at skabe værdi for vores kunder og kandidater ved at sikre det bedste match mellem stillingens behov og krav, kandidatens kompetencer, ønsker og kompensation i stillingen

Læs mere om Lisberg Executive Search A/S på deres hjemmeside

Hovedaktionær – Per Mertz – Johannes Mertz A/S

Johannes Mertz A/S er en over 100 år gammel landbrugsmaskinforretning, og jeg er tredje generation. Siden generationsskiftet i 1986 med min fader har vi haft en professionel bestyrelse. Vi er en af Danmarks største aktører på markedet.

Prognosen inden for dansk landbrug forudser, at der kun vil være 7000 heltidslandbrug tilbage i 2020, hvilket er en halvering på bare 10 år. Det svarer for vores vedkommende til, at et landbrug sælges eller forpagtes ud hver eneste uge. Branchen har en gennemsnitlig overskudsgrad på 1 %. Ud af 135 virksomheder har 100 af dem en leder på mere end 60 år og står over for et generationsskifte. Jeg er selv en af dem, og mine piger er ikke interesseret i at drive familiefirmaet videre. Der findes fire store mærker inden for produktion af landbrugsmaskiner, som for flere år siden har konsolideret producentleddet, men som halter 10 år efter bilbranchen med hensyn til den strategiske udvikling af forhandlerleddet.

Dette var scenariet vi stod overfor. I 2012 havde Dansk Maskinhandlerforening tilknyttet Mikael Vest, Vinderstrategi A/S som strategiekspert og medforfatter til udarbejdelse af en rapport om Maskinhandleren i år 2020. Vi kontaktede Mikael, og allerede på det første møde udfordrede han os med spørgsmål, som vi havde vanskeligt ved at give et entydigt svar på. Mikael vidste på det tidspunkt alt om branchen og brændte allerede for at tage fat på hele det omfattende strategiarbejde frem mod at forme fremtidens maskinforretning. Strategiarbejdet stod nu øverst på dagsordenen. 3 nøgleord blev omdrejningspunktet for det videre arbejde, kompleksitet, effektivitet og konsolidering.

Strategiplanen stod efter nogle møder relativt hurtigt klar for bestyrelsen og nu gik arbejdet for alvor i gang med at implementere den over for vore medarbejdere og ikke mindst vores hovedleverandør. Vi besluttede os for at sammensmelte 2 forretningssteder og bygge en helt ny forretning for at øge effektiviteten og indføre en helt ny leveringsform som kommer tæt på dør til dør.

Mikael har også spillet en stor rolle i selve implementeringsfasen af strategien og har i kraft af sit gode menneskesyn bidraget i processen for at ensrette vores strategi med vores hovedleverandør. På bestyrelsesmøderne sørger Mikael altid for at de foregår i en behagelig, men bestemt tone, altid parat med et smil på læben, når der er behov for det. Han har også en evne til at få den øvrige bestyrelse og direktionen til at yde deres absolut bedste. Jeg kan kun give Mikael og Vinderstrategi A/S mine varmeste anbefalinger til alle andre som søger et nyt bestyrelsesmedlem eller en strategipartner.

Johannes Mertz A/S er med fire afdelinger og cirka hundrede ansatte blandt landets største maskinforretninger. Johannes Mertz A/S er i gang med at skabe fremtidens maskinforretning. Nye tiltag er altid opstået med udgangspunkt i kundernes ønsker og behov.

Læs mere om Johannes Mertz A/S på deres hjemmeside

Gårdejer – Hans Bang-Hansen – Håstrupgård ApS

”Jeg har kendt Mikael i mange år, først som en meget værdsat afdelingsdirektør i Jyske Bank i Horsens. Her oplevede jeg, hvordan Mikael skabte begejstring og opbakning om banken, både fra personale og kunder.

Efterfølgende har vi nu glæde af Mikael både i forbindelse med strategiarbejdet og bestyrelsesarbejdet i Håstrupgård ApS.

Her oplever vi at Mikael er meget velforberedt, med et fantastisk drive og struktureret. Det er samtidig med en stor indlevelsesevne. Vi oplever at Mikael er hurtig til at sætte sig ind i virksomheden, samtidig med at han er god til at drage nyttige paralleller til andre virksomhedstyper.”

Se video om Håstrup Gård ved at klikke på billedet nedenfor.

Håstrupgård er en opformeringsbesætning tilknyttet Danavl. Visionerne er, at producere verdens bedste avlsdyr og samtidig være kendt for trivsel hos både mennesker og dyr. Håstrupgård henvender sig særligt til dynamiske mellemhandlere, foderstofforretninger, ornestationer og slagterier, som er interesseret i varige relationer. Engagerede medarbejdere, moderne teknologi, god etikette og styringssystemer skaber grundlaget for, at Håstrupgård er en foretrukken samarbejdspartner. Ikke mindst når det gælder sundhed, magert kød og mindst muligt miljøbelastning.

Læs mere om Håstrupgård ApS på deres hjemmeside

Ejer og leder – Søren Zedlitz Mikkelsen – TandlægeCentret Randers

”Dagen forløb rigtig godt og levede op til vores forventninger – vi fik både konklusion og opfølgning på samme dag. Imponeret over det efterfølgende strateginotat, som var detaljeret og flot sat op.”

TandlægeCentret Randers er med til at skabe fremtidens tandklinik, og udfører tandbehandling på højeste niveau. De er et stort team, der er nøje udvalgt i forhold til både faglige og menneskelige kvaliteter.

Deres slogan ”Smil Med Mere” har flere facetter og siger f.eks, hvad de tilbyder. Men er samtidig en opfordring til deres patienter…..

Hos TandlægeCentret tilbyder de altid den mest optimale løsning i forhold til den enkeltes ønsker og formåen. De tilbyder deres patienter den bedste tandbehandling til en konkurrencedygtig pris. De går aldrig på kompromis med fagligheden. For dem er det vigtigt, at alle føler sig velkommen og kan mærke det gode arbejdsmiljø, som de har på klinikken. De har trofaste medarbejdere og meget lille udskiftning i deres team.

Læs mere om TandlægeCenteret på deres hjemmeside

Referencer: Bogen ”Strategi i vindervirksomheder”

Adm. direktør – Kasper Nørgaard – Samson Pumps A/S

“Strategi i vindervirksomheder har lært mig betydningen af, at alle ved, hvor vi står i dag, og hvor vi skal hen i morgen.”

Samson Pumps er den eneste virksomhed i verden, der udelukkende specialiserer sig i væskeringspumper. Samson pumper er lavet i Danmark og bruges over hele
verden. De leverer over hele verden, og eksporterer til mere end 80 lande verden over.

Læs mere om Sanson Pumps A/S på deres hjemmeside

Adm. direktør – Lars Kongstad – Flexo Wash A/S

”Med Strategi i vindervirksomheder fik vi inspiration til en global vækststrategi”

Flexo Wash has more than 25 years of experience in this industry.

Flexo Wash was founded in 1991 by an inventive Danish label printer who faced the increased requirements for improved print quality as well as a safe and efficient production.

Through continuous development Flexo Wash now offers a large variety of cleaning equipment for all sectors of the industry.

Since then Flexo Wash has grown into a worldwide company with headquarters in Denmark and divisions in the UK, USA and Malaysia.

Flexo Wash is represented in all parts of the world through a wide network of local sales agents and distributors.

Læs mere om Flexo Wash A/S på deres hjemmeside

Adm. direktør – Bo Lybæk – GPV International A/S

”Strategi i vindervirksomheder gav værktøjer, så vores strategiarbejde blev praktisk”

GPV is your global EMS-partner specialized within high-mix/low-medium volume EMS. We help you realize your accomplishments and competitive position through superior technological know-how, 50 years of experience and industry insights. Our more than 1,000 employees operate from our own production sites in Europe, Asia and the Americas.

Læs mere om GPV International A/S på deres hjemmeside hjemmeside

Rektor og direktør – Lars Ib – Business Institute Denmark

“Vi valgte Mikael Vest, Vinderstrategi A/S til at holde indlæg under titlen ”Strategi i praksis”, fordi vi anvender bogen ”Strategi i Vindervirksomheder” på vores pre MBA uddannelse. Indlægget var nærværende, engagerende og kompetent for deltagerne. Den efterfølgende feedback har entydigt være at der blev bygget bro mellem strategitanker og strategigennemførelse. Så der er helt sikkert basis for gentagelse.”

Siden 1984 har Business Institute uddannet nogle af Danmarks førende erhvervsledere – altid med afsæt i erhvervslivets behov og visioner for fremtiden.

Direktør og rektor, Lars Ib, grundlagde Business Institute med tanken om at skabe et ledelseskonditori, der kunne tilbyde danske ledere eksklusive MBA uddannelser. Business Institute skulle være et udviklingsrum, hvor både personlige og faglige evner kunne blive sat på prøve. Denne vision er siden hen blevet omsat til virkelighedsnær praksis og er i dag en integreret del af stedets identitet.

Vi tror på, at effektiv ledelse er kilden til at løse morgendagens problemstillinger. Sande ledere har en evne til at lede andre til klarsyn og fremdrift, og de har stemmen til at udfordre den samtid, vi lever i. Hos Business Institute forsøger vi at skabe rammerne for, at du som leder kan overskue og navigere i et uforudsigeligt erhvervsklima, og dermed kan vende fremtidens udfordringer til muligheder. Det er stedet, hvor du kan perfektionere og opdatere dine færdigheder og viden, og hvor du får værktøjerne til at føre dette ud i praksis i dit daglige virke som leder.

På trods af mere end 30 års erfaring inden for ledelsesfeltet er Business Institute mester i konstant fornyelse. Vi har i de senere år gentænkt vores uddannelsesstruktur og har skabt det, vi kalder ’De Nye Mestre’. Det er en måde at konceptualisere vores tanker om at bygge bro mellem faggenre, således der skabes et stærkt og sammentænkt fundament under de deltagende, inden de bevæger sig ud i specialiseringerne.

Vores komplekse verden kræver nemlig, at man som leder har indsigt i hele ledelsesfeltet og er bekendt med udfordringer på tværs af organisationen. Vi søger derfor en konstant redefinering af vores uddannelser, således at du bedst klædes på til at agere og handle som fremtidens leder.

Læs mere om Business Institute Denmark på deres hjemmeside

Managing Director – Kristian Ravn – Semco Maritime Norge A/S

”Strategi i Vindervirksomheder har været et unikt hjælpemiddel for mig i.f.m. strategiprocesser, som jeg har kørt. En af grundene til at netop denne bog “virker” for mig er, at den er velstruktureret og selve processen er fanget i en model, der er logisk og til at huske. Men den vigtigste grund er forfatternes måde at arbejde med “kritiske succesfaktorer”, der sikrer at fokus rettes mod de”rigtige” ting i implementeringsprocessen. Strategi i Vindervirksomheder får mine varmeste anbefalinger.”

Semco Maritime er et projekt ingeniørvirksomhed dedikeret til at levere den globale energisektor med projekter, løsninger og mandskab. Vi tror på at sætte overliggeren højt, udfordrende vores folk og levere løsninger af højeste kvalitet i hele verden.

Læs mere om Semco Maritime Norge A/S på deres hjemmeside

Forlagschef – Susanne Svendsen – JP/Politikens Forlagshus A/S

“Mikael er ikke som de fleste andre forfattere. Han er mere stædig, mere dedikeret og mere målrettet, men han er først og fremmest en fascinerende innovatør med en skarp analytisk sans, et sjældent mod og en evne til at smitte andre med sin begejstring. Men ikke flere bøger på 500 sider, vel? :-)”

JP/Politikens Hus udgiver blandt meget andet de tre landsdækkende dagblade Ekstra Bladet, Morgenavisen Jyllands-Posten og Politikken – Danmarks førende dagblade. Vore aktiviteter omfatter også gratisaviser, lokalaviser i Danmark og Sverige, bogforlag, tv-produktion, drift og udvikling af en række digitale aktiviteter samt nyhedstjenester og andre forretningsområder, som er knyttet til den primære aktivitet: Formidling af nyheder, debat og underholdning på alle medier. I tilknytning hertil driver koncernen tryk- og distributionsvirksomhed.

Læs mere om JP/Politikens Forlag på deres hjemmeside

Professor, ph.d. – Per Nikolaj Bukh – Aalborg Universitet

“På dansk er Jørgen Lægaard og Mikael Vests ”Strategi i vindervirksomheder” en glimrende bog. Det meget konkrete begrebsapparat i bogen sikrer et solidt grundlag for en strategisk positionering og analyser, der kan danne grundlag for en strategikortlægning.”

Per Nikolaj Bukh (Cand.oecon., Ph.d.) er professor i økonomistyring ved Aalborg Universitet. Han beskæftiger sig især med strategi samt design af ledelses- og økonomistyringsmodeller i både private og offentlige virksomheder. Blandt Per Nikolajs spidskompetencer er strategikortlægning, balanced scorecard, effektbaseret styring, benchmarking, activity based costing og incitamentsbaserede styringsmodeller.

Læs mere om Per Nikolaj Bukh på hans hjemmeside

Adm. direktør – Susanne Stuhr – Femilet A/S

“Havde jeg da bare haft denne bog i 1999, da Femilet etablerede sin første konceptbutik i Vejle! Bogens styrke er helt klart den meget overskuelige struktur, der gør det muligt, at anvende bogen som opslagsværk. En rigtig god bog, der efter min mening beskriver franchising på en overskuelig og udtømmende vis”

Femilet er et dansk firma, som har eksisteret siden 1923. I 2010 blev Femilet købt af Groupe Chantelle i Frankrig, og vi er således en del af en større international lingerikoncern. Gennem årene har Femilet udviklet sig til at være en markedsorienteret virksomhed med fokus på design, salg og markedsføring af moderigtigt lingeri, undertøj, badetøj og nattøj. Samtlige produkter designes og konstrueres af Femilets udviklingsafdeling i Danmark. Femilet ønsker at skabe lingeri, som giver VELVÆRE INDEFRA.

Læs mere om Femilet A/S på deres hjemmeside

Referencer: strategi foredrag

Underviser – Claus Thomsen – Cphbusiness

“Et spot on indlæg på vores strategiaften – prikken over i’et og de studerende var så begejstret!

Det er ikke sidste gang at vi får sat en strategiaften på dagsordenen.

En sådan aften skaber stor værdi, både i forhold til det relationelle og i forhold til det vidensmæssige.”

Cphbusiness er Danmarks største erhvervsakademi. Cphbusiness har danske og internationale videregående uddannelser inden for: Salg og Markedsføring, Service og Oplevelse, Økonomi og Finans, IT og Multimedie, Innovation og Entreprenørskab, Ledelse og Kommunikation samt Laboratorie og Miljø.

Uddannelserne kan tages på fuld tid eller på deltid sideløbende med et job og er udviklet i tæt samarbejde med erhvervslivet. Det er uddannelser, som skaber værdi for dig og for din nuværende eller kommende arbejdsplads.

Cphbusiness har afdelinger i København, Lyngby og Hillerød og har desuden aktiviteter på Bornholm. Vi har ca. 5.800 fuldtidsstuderende (heraf ca. 800 internationale studerende), 7.200 deltidsstuderende og 380 medarbejdere.

Læs mere om Cphbusiness på deres hjemmeside

Partner – Thomas Reenberg – PricewaterhouseCoopers, Manager, Advisory

“I have several times enjoyed Mikael speaking about strategy. Mikael is very knowledgeable about strategy concepts and how you implement in practice to become winner in your environment. Mikael’s strategy sessions gives a lot of inspiration, are conceptual strong and at the same time practical oriented. Mikael is personally a strong performer on scene always including humor as a stimulation instrument. Participant evaluations I have seen is ranked at highest level – excellent”

PwC Statsautoriseret Revisionspartnerselskab er medlem af PwC’s globale netværk. Over 180.000 ansatte i 158 lande verden over arbejder for netværkets medlemsfirmaer. I PwC Danmark er vi fordelt på 16 kontorer, som dækker hele landet. Her står ca. 1700 medarbejdere klar til at hjælpe kunderne inden for de tre overordnede fagområder; Revision, Skat og Rådgivning.

Læs mere om PricewaterhouseCoopers på deres hjemmeside

Regionschef – André Elm, Regionschef – CONNECT Danmark

”Mikael afholdte et meget spændende og inspirerende foredrag, og formåede på en letforståelig måde, at komme hele vejen rundt, om den for mange virksomheder svære strategiproces.

Man er ikke i tvivl om Mikaels store kompetence indenfor strategi, bl.a. grundet hans evne til at kombinere teorien om strategi med det mere praktiske strategiarbejde i virksomheden. Han omsætter teori til praksis på en måde, som giver deltagerne inspiration og stor lyst til selv at gå i gang.

Mikael har en god evne til ”freestyling”, hvilket betyder at det grundlæggende fundament indenfor strategi er så velfunderet, at det skræddersyede foredrag løbende blev tilpasset deltagernes ønsker og spørgsmål. Desuden håndteres deltagernes spørgsmål og kommentarer på bedste vis ud fra Mikaels egne erfaringer. Han har klare holdninger, hvilket giver yderligere power til foredraget.

Jeg kan klart anbefale foredraget til alle virksomheder, der ønsker inspiration og at få skabt struktur og overblik i deres strategiarbejde.”

CONNECT Denmark er en landsdækkende nonprofit-organisation, som består af omkring 900 mennesker fra over 400 virksomheder i alle dele af dansk erhvervsliv. CONNECT Denmarks medlemmer er talenter, ledere og virksomheder som vil skabe vækst. Medlemmerne kommer fra dansk erhvervsliv og en række forskningsinstitutioner og offentlige organisationer. CONNECT Denmark tilbyder som det eneste netværk vidensdeling mellem erfarne erhvervsfolk og mindre og mellemstore virksomheder. CONNECT Denmark tilbyder sparring til virksomheder med stort vækstpotentiale og en række inspirerende aktiviteter til medlemmerne.

Læs mere om Connect Danmark på deres hjemmeside

Adm. direktør – Joakim Lilholt – Tandlægeforeningen

“Tandlægeforeningen har haft Vinderstrategi A/S til at undervise på foreningens Årskursus, og de overvældende tilfredse tilbagemeldinger fra deltagerne taler deres helt eget sprog – det var en meget stor succes…!”

Tandlægeforeningen er en organisation, der varetager interesser for alle kategorier af tandlæger i Danmark. Tandlægeforeningen arbejder for, at offentligheden opfatter tandlægefaget som en sundhedsfaglig profession, hvor kvalitet, troværdighed, saglighed, service og dialog er fremherskende værdier, og hvor der er en stor grad af tilfredshed blandt patienterne.

De tilsvarende værdier kendetegner sammen med hurtighed de aktiviteter og serviceydelser, som Tandlægeforeningen tilbyder medlemmerne.

Tandlægeforeningen arbejder som interesseorganisation for alle tandlægefagets kategorier ikke alene for optimale indkomst- og/eller ansættelsesvilkår, men yder også service på andre områder, for så vidt som disse er af betydning for foreningens medlemmer i relation til deres erhvervsudøvelse. Det gælder eksempelvis sundhedspolitik, efteruddannelse, etik, kollegialitet, arbejdsmiljø og ydre miljø.

Med baggrund i foreningens etiske regler og kollegiale vedtægt arbejder Tandlægeforeningen for at udbrede den holdning, at den enkelte tandlæge via sine handlinger ikke alene tager ansvar for sig selv, men også for tandlægefaget som helhed og ikke mindst for patienterne.

Tandlægeforeningen er en fleksibel og lydhør organisation, der i løbende dialog med medlemmerne til stadighed er parat til at omstille aktiviteter og serviceydelser med udgangspunkt i udviklingen i medlemmernes behov og omgivelsernes påvirkninger.

Mission
Tandlægeforeningen er den faglige sundhedsorganisation for alle tandlæger.
Tandlægeforeningen sikrer medlemmerne et godt arbejdsliv og arbejder for at fremme den orale sundhed i befolkningen.

Vision 2020
Tandlægeforeningen vil sikre medlemmernes faglige og fagpolitiske fremtid

Fokusområder

  • Tandlægeforeningen
  • Medlemmerne
  • Synlighed

Læs mere om Tandlægeforeningen på deres hjemmeside

Kommunikationschef – Lone Granzow Andersen – Væksthus Syddanmark

“I forbindelse med et tredages seminar roadshow i Varde, Middelfart og Svendborg under den internationale iværksætterkampagne havde Væksthus Syddanmark booket Mikael Vest til at holde inspirationsindlæg om vækststrategi og bidrage til den efterfølgende paneldebat.

Mikael Vest gav alle tre steder et super energisk og engagerende oplæg i øjenhøjde med deltagernes virkelighed og udgangspunkt. Han forstod at få budskabet om strategi og planlægning gjort jordnært og praktisk – en fin kunst.

Mikaels store viden og praktiske erfaring i kombination med hans kontante holdninger (leveret med jysk lune) skabte dynamik og power i både indlæg og paneldebat.

At vi så tilmed havde et yderst succesfuldt samarbejde både før, under og efter de tre arrangementer, betyder, at jeg kun kan give ham de bedste anbefalinger.”

I Væksthusene kan virksomheder på Danmarks regning få lagt deres vækstplan og gjort udfordringer til muligheder. Væksthusene er sat i verden for at hjælpe danske virksomheder med at skabe vækst, eksport og job. Væksthusene spiller en central rolle i regeringens globaliseringsstrategi fra 2006 og skal være med til at sikre, at Danmark i 2020 er et af de lande i verdenen, som har flest vækstvirksomheder.

Læs mere om Væksthus Syddanmark på deres hjemmeside

Adm. direktør – Anne-Mette Ravn – Hartmanns A/S

“Hartmanns skulle til strategidag og sommerfest finde en foredragsholder til det store emne Strategi.Valget faldt på Mikael grundet hans store interesse i vores virksomhed og vores strategi-grundlag, da vi mødtes med ham første gang. Han formåede at stille konstruktive og velovervejende spørgsmål omkring vores strategi og visioner for at danne sig et overordnet billede til sammensætningen af hans strategiforedrag. Vi blev enige om, at foredraget skulle forstås og interesse alle niveauer i organisation, og Mikael forstod at fortælle om strategi som begreb på en meget forståelig og underholdende måde. Mikaels teoretiske fundament lyser ud af ham både ved vores indledende møder men også ved hans foredrag for organisationen.

Vi kan klart anbefale Mikael både som foredragsholder, men også som konsulent til det at arbejde med strategi i en virksomhed”

Hartmanns er et moderne konsulenthus, som bringer dig videre i karrieren, i organisationen og i joblivet. Konsulenthuset Hartmanns er en katalysator på det moderne jobmarked. Via rekruttering, rådgivning, vikarservice og Newplacement arbejder vi hver dag på at skabe succes i menneskers jobliv – og på at opfylde offentlige og private virksomheders behov for kvalificeret arbejdskraft og opgaveløsning.

Læs mere om Hartmanns A/S på deres hjemmeside

Erhvervschef – Dan Skovgaard – Favrskov Erhvervsråd

”Mikael Vest (Vinderstrategi A/S) har i efteråret 2010 været indlægsholder på et seminar for virksomheder i Favrskov Kommune under temaet “Den professionelle bestyrelse”. Som hovedtaler på seminaret, der var yderst velbesøgt, kom Mikael i høj grad også ind på emnet “strategi i vindervirksomheder”. Mikael efterlod deltagerne et meget positivt indtryk og en høj grad af indsigt og forståelse for de berørte emner, samt en stor lyst og motivation for at gå videre og igangsætte aktiviteter i egen virksomhed. Mikael har da også efterfølgende været i dialog med flere af deltagervirksomhederne. Jeg kan varmt anbefale at anvende Mikael Vest som foredragsholder indenfor emnerne strategi og bestyrelsesarbejde, man er ikke i tvivl om at han også kan inspirere indenfor mange andre felter.”

Favrskov Erhvervsråd tilbyder gratis erhvervsservice, medlemsaktiviteter og vækstskabende projekter til virksomheder beliggende I Farskov Kommune og ønsker vækst of udvikling. Vores gratis erhvervsservice er målrettet etablerede virksomheder, der er kommet forbi iværksætterstadiet.

Læs mere om Favreskov Erhvervsråd på deres hjemmeside

Referencer: VindervirksomhedsTjek®

Direktør – Alf Sand Simonsen – Hjortkær Maskinfabrik A/S

“Det er hos os et ganske brugbart værktøj, både som indikation og plan for nogle mål vi skal videre med… Vi kan allerede her ud fra komme videre + at en del af resultaterne også kan være med til at påvirke/bekræfte den øvrige ledelse i, at det er vigtigt at få arbejdet gjort, samt at have fokus på det fremadrettet.”

Hos HJORTKÆR maskinfabrik beskæftiger vi os med design og opbygning af vaskeanlæg og vandbehandlingsudstyr. I alle tilfælde er der tale om løsninger som anvendes i våde miljøer i såvel levneds- og procesindustrien, som andre industrigrene med behov for effektive processer. Vores løsninger er baseret på et mix af egen udvikling og fabrikation samt en række stærke agenturer.

Læs mere om Hjortkær Maskinfabrik A/S på deres hjemmeside

Souschef – Karen Hastrup – Højgaards Maskinfabrik ApS

”I den optimale virkelighed, er VindervirksomhedsTjek® ligesom, at sende sin næsten nye cykel til serviceeftersyn. Forhåbentlig er strategien klar og ligeså bevidstheden om dens implementering som noget man gør – en praksis, der indarbejdes. VindervirksomhedsTjek® stiller de rette spørgsmål, kort og præcist. Tilbageleverer herefter ligeså præcise svar på, hvor der er behov for at se sig selv, sine kollegaer og sin virksomhed efter i sømmene. I den optimale virkelighed, en reminder af den gode og tidsbesparende slags. På Højgaards Maskinfabrik ApS har VindervirksomhedsTjek® således kunnet anvendes til, at stoppe op og sige ”hvor skal vi være på vagt i vores strategiske arbejde ?” VindervirksomhedsTjek® kan varmt anbefales til virksomheder, der arbejder bevidst med strategi.”

Vi [Højgaard Maskinfabrik ApS] er en smedevirksomhed med mere end 40 års erfaring. Vi tilbyder individuelle løsninger i alt indenfor gyllehåndtering, og vi sætter en ære i den rette rådgivning. Vort produktudvalg består af pumper, omrørere, mixere samt separation.

Specialbutikken [Højgaards Specialbutik] er en del af Højgaards Maskinfabrik. Butikken er opstået af Maskinfabrikkens kundebehov, primært efterspørgsel efter reservedele til landbruget. I årenes løb har Specialbutikken forgrenet sig, så vi tilbyder professionel salg, rådgivning og reparation til flere segmenter [indenfor landbrug og have/park].

Læs mere om Højgaards Maskinfabrik på deres hjemmeside

Indehaver – Søren Schødt – SCHØDT A/S

”Det giver et overordnet billede og muligheden for at fokusere den fremadrettede indsats”

Hos SCHØDT holder vi af byggeri og alle dets facetter. Vi ønsker at gøre en forskel, både i forhold til vores kunder og til branchen, som vi arbejder i. SCHØDT er specialiseret i løsning af byggetekniske opgaver inden for byggeri i projekterings- og udførselsfasen. Vi har erfaring inden for et bredt felt, både hvad angår opgavernes fagområde såvel som opgavernes omfang. Trods stor mangfoldighed i vores opgavetyper forsøger vi altid at skabe ensartet gennemførelse af projekterne. Ensartetheden gør projektmaterialet let gennemskueligt trods opgavernes forskellighed, og giver kunden tryghed og overblik.

Læs mere om Schødt A/S på deres hjemmeside

Direktør – Peter Larsen-Leddet – Floradania

”VindervirksomhedsTjek® er et ”sjovt” værktøj, der kan bruges på flere niveauer. Dels som inspiration til ”hvad man ikke gør i dag” og dels hvilke værktøjer man kan bruge, såfremt man ønsker at øge indsatsen på udvalgte områder.”

Floradania (tidligere Danske Prydplanter) er brancheforeningen for produktion og salg af prydplanter. Floradanias primære formål er at servicere og rådgive medlemmerne på det produktions- og afsætningsmæssige område samt at varetage medlemmernes og branchens interesse over for myndigheder og andre brancher i ind- og udland. Foreningens medlemmer tegner sig d.d. for hovedparten af omsætning af planter fra danske gartnerier.

Læs mere om Floradania på deres hjemmeside

 

Udover ovennævnte referencer findes en lang række andre referencer indenfor forskellige industrier. Du er altid velkommen til at kontakte os så vi i fællesskab kan finde de mest relevante referencer.

Gør som 1.335 andre…

Vær blandt de første der modtager inspiration, tips og gode råd, som sikrer dig som morgendagens vinder med styrket top og/eller bundlinje.