Hvordan skaber strategiarbejde værdi for den enkelte virksomhed? Vi er faktisk gået så langt, at inddrage det, at skabe værdi i vores egen vision frem mod 2014 (understreget til lejligheden):

 

”Vision

Vinderstrategi® er kendt for at være større virksomheder og vækstvirksomheders mest attraktive strategiske rådgiver. Vi leverer målrettede vinderstrategier gennem strategisk rådgivning og sparring på topledelsesniveau og i samarbejde med modige, ambitiøse, og viljestærke virksomhedsledere. Dermed sikres dokumenterbar værdiskabelse for hver enkelt vindervirksomhed®.”

 

Vi håber med andre ord, at vi kan dokumentere hvordan strategiarbejde skaber værdi – ROI Return On Investment. Ikke blot beskrevet med ord, men også som en udregnet værdi. Og dermed kan virksomhederne og vi sammenligne med hvad det koster at afsætte ressourcer hertil. Og så har vi lige pludselig en selvstændig business-case.

 

I skrivende stund analyserer vi hårdt på, hvorvidt andre – der efter sigende arbejde med strategi – har knækket koden. Det lader umiddelbart ikke til at være tilfældet. Til gengæld vrimler det med flyvske betragtninger og buzz-word, men ikke noget håndgribeligt.

 

Så vi kommer nok til at løse det selv.

 

Vi ved det er en god investering, grundet vores mange kunders positive tilbagemeldinger. Vi mangler blot beviserne i udregnet værdi.

 

Hvad siger du? Har du nogle input, argumenter eller andre betragtninger i den forbindelse? Så skriv gerne direkte til os på vinderstrategi@vinderstrategi.dk. Og giver det gennembrud i vores arbejde så kvitterer vi med en flaske af verdens bedste kirsebærvin fra én vores ambitiøse kunder fra Lolland/.

 

Blog’en bliver senere fuldt op og derfor er denne blog én ud af flere som kommer til at kredse om det samme emne.