Hos Vinderstrategi A/S arbejder vi ud fra mantraet ”Hellere være noget for nogle end ingenting for alle”, og dette mantra gennemsyrer alt vores arbejde med vores kunder. Virksomheder skal være modige og have fundamentet til at turde tage de svære strategiske fravalg, som er nødvendige for at virksomhedens strategiske frø, kan spire og blomstre på længere sigt.
En virksomhed som har formået at gøre dette, er V.Å. Gram A/S, som efter en strategiproces har lagt sig fast på princippet om, at de ”Skal leve af kunderne, ikke for kunderne”.
Du kan downloade uddybende case om V. Å Gram A/S, der giver input til hvordan udfordringer som :
- Svingende omsætning som en yo-yo
- Usikkerhed om interne styrker og optimal anvendelse
- Centralisering som væksthæmmende
- 80/20-reglen i forhold til kunde- og markedssegmentering
- Stilstand i branchen efter finanskrisen
håndteres så virksomheden opnåede en omsætningsvækst på mere end de fastsatte 15%.
Vil du vide mere om, hvordan du kan arbejde med strategi? Så kontakt os her for en uforpligtende snak, eller følg os på Facebook og LinkedIn, hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.