Drømmen realiseres – Vindestrategi® A/S etableres

2009

Drømmen realiseres – Vindestrategi<sup>®</sup> A/S etableres

Mikael Vest, forfatter af Danmarks mest solgte strategibog på dansk ”Strategi i vindervirksomheder” stifter Vinderstrategi A/S den 2. januar 2009 på Østerbro, København Ø. Igennem længere tid havde Mikael Vest dels oplevet at en række store virksomheder savnede og søgte forgæves efter hjælp til deres strategiarbejde og dels havde drømt om at starte selvstændigt med sin passion og store fritidsinteresse – strategi. Første ansat var Sanne Markwall og sammen fik de med udgangspunkt i stor teoretisk viden, bogen ”strategi i vindervirksomheder”, mange års praktisk erfaring, grundighed, gennemsigtighed og sporbarhed etableret en række modeller og værktøjer med dokumenteret track record af succesfuld strategiarbejde i mellemstore virksomheder. Og herfra udviklede det sig. Vision: Vinderstrategi A/S er kendt for at være større virksomheder og vækstvirksomheders mest attraktive strategiske rådgiver. Mission: Vinderstrategi A/S eksistensgrundlag er at tilbyde større virksomheder og

Vinderstrategi® godkendes som varemærke

2010

Vinderstrategi<sup>®</sup> godkendes som varemærke

Patent- og Varemærkestyrelsen godkender Vinderstrategi® som et varemærke. Endnu en godkendelse, der understreger værdien og det unikke ved Vinderstrategi A/S´ ydelser. Udover at have Vinderstrategi® som varemærke har Vinderstrategi A/S også varemærket vindervirksomhed® som blev godkendt tilbage i 2003. Definition: En Vinderstrategi® er en ambitiøs og skarp strategi der beskriver hvor virksomheden er om nogle år, samt de væsentlige tiltag, kernekompetence(r) og fravalg der er nødvendige for at nå dertil. Definition: En vindervirksomhed® er en virksomhed, der igennem sit strategiarbejde og handlekraftig eksekvering af sin Vinderstrategi® sikrer sig som morgendagens vinder og derved skaber markante resultater, der kan måles på de 4 bundlinjer: økonomi, kunder, samfund og medarbejdere. Læs mere om Vinderstrategi A/S´ ydelser

Danmarks bedst sælgende strategibog og en række brancheaftaler

2013

Danmarks bedst sælgende strategibog og en række brancheaftaler

Bogen ”Strategi i vindervirksomheder” hitter igen som nr. 1 på salgslisterne. Rent faktisk runder ”Strategi i vindervirksomheder” et salg på mere end 20.000 eksemplarer året efter. Vinderstrategi A/S anerkendelse i markedet har også vist sig i en lang række brancheaftaler som i praksis betyder, at medlemsvirksomhederne i brancheforeningerne får en række strategiske medlemsfordele i forhold til Vinderstrategi A/S’ ydelser. Læs mere om brancheaftaler

Anderkendende referencer og endnu et varemærke

2015

Anderkendende referencer og endnu et varemærke

Den bedste garant for værdiskabelse er tilfredse kunder. På baggrund af en lang række vel gennemførte strategiprocesser for vores primære målgrupper (større virksomheder og vækstvirksomheder) foreligger der nu et solidt fundament af referencer der dokumentere succesfuldt strategiarbejde. Blandt andet udtaler Adm. direktør Søren Madsen, Stenhøj A/S: ” …fundet frem til det DNA, der i virksomheden skulle bygges videre på…andre virksomheder, der står over for lignende udfordringer, kan jeg kun på det varmeste anbefale Vinderstrategi A/S…” Læs hele referencen og andre. Patent- og Varemærkestyrelsen godkender endnu et varemærke – denne gang VindervirksomhedsTjek®.

Vinderstrategi® er et anerkendt strategihus

2016

Vinderstrategi<sup>®</sup> er et anerkendt strategihus

Siden 2009 har Vinderstrategi A/S udviklet sig og erfaringsbasen bygger nu på mere end 300 strategiske forandringsprojekter. Vi er 11 dedikerede medarbejdere der arbejder ud fra passion og ikke pligt. Vi er strategispecialister, der hele tiden uddanner os og ved hvad der sker og som arbejder 110% for, at virksomhederne vi samarbejde med har konkurrencekraft og succes. Kundeporteføljen er loyale samarbejdspartnere og sammen er vi stærke. Vi er i dag anerkendt for vores kernekompetence; at få strategi til at virke og er desuden nu også fast kommentatorer i både Berlingske magasin, Jyllands Posten og andre medier – ligesom vi ofte er talere ved konferencer. Læs mere om Vinderstrategi A/S

Vinderstrategi® A/S udvider

2018

Vinderstrategi<sup>®</sup> A/S udvider

I 2017 udvides fuldtidsmedarbejder staben endnu en gang og et større uddannelseskoncept af medarbejdere er søsat. Vinderstrategi A/S udvider også arealet med 50% og flytter til nye og større lokaler. Den nye adresse er Reventlowsgade 18, st. tv., 1651 København V. Det nye domicil ligger i hjertet af København – en stemningsfyldt gade med Hovedbanegården, metro og DGI byen som naboer. Der er både bus, metro og tog lige uden for døren. Læs mere om Vinderstrategi A/S

Vinderstrategi A/S udgiver Whitepaper “Sådan planlægger du din næste strategiproces”

2023

Vinderstrategi A/S udgiver Whitepaper “Sådan planlægger du din næste strategiproces”

I marts 2023 udgiver Vinderstrategi essensen af al vores viden om succesfuldt strategiarbejde i ét nyt Whitepaper “Sådan planlægger du din næste strategiproces”. Whitepaperet indeholder de 20 bedste og vigtigste spørgsmål som er nødvendige at stille dig selv, når der skal udvikles en Vinderstrategi®. Læserne får altså i dette Whitepaper en håndfast struktur for, hvordan de planlægger og tilrettelægger deres næste strategiproces.

Vinderstrategi A/S modtager 9. sølvdiplom i AAA-kreditværdighed fra Dun & Bradstreet!

2023

Vinderstrategi A/S modtager 9. sølvdiplom i AAA-kreditværdighed fra Dun & Bradstreet!

I november 2023 modtager Vinderstrategi A/S den 9. sølvdiplom i AAA-kreditværdighed fra Dun & Bradstreet! Vi er utroligt stolte af at blive anerkendt for vores vedvarende tillid og troværdighed, som hele vores forretningsmodel baserer sig på, og det er takket være vores fantastiske kunder, som gør det hele muligt!

Nyrevideret 8. udgave af “Strategi i vindervirksomheder” udkommer i 2023

2023

Nyrevideret 8. udgave af “Strategi i vindervirksomheder” udkommer i 2023

I november 2023 udkommer den ottende reviderede udgave af vores bestseller, “Strategi i vindervirksomheder”.  Denne opdaterede udgave er designet til at hjælpe virksomheder med at navigere i det moderne forretningslandskab ved at integrere de nyeste tendenser inden for bæredygtighed og Environmental, Social, and Governance (ESG). Bestselleren, som er solgt i mere end 35.000 eksemplarer ”Strategi i vindervirksomheder” byder dig ind i et univers, hvor implementerbar strategi, der virker i praksis, er omdrejningspunktet. Læs mere om “Strategi i vindervirksomheder”

Vinderstrategi A/S udgiver nyt whitepaper med fokus på ESG og bæredygtighed “Samfundsansvar som en konkurrencemæssig fordel”

2023

Vinderstrategi A/S udgiver nyt whitepaper med fokus på ESG og bæredygtighed “Samfundsansvar som en konkurrencemæssig fordel”

I december 2024 udgiver Vinderstrategi et nyt Whitepaper, som giver en solid og i praksis gennemtestet struktur for, hvordan du som læser integrerer ESG og bæredygtighed ind i din nuværende strategi eller næste strategiproces. Med dette Whitepaper får læserne et indblik i kernen af bæredygtig forretningsstrategi. Vinderstrategi A/S har samlet de 15 bedste og vigtigste spørgsmål, som din virksomhed skal overveje, når I arbejder strategisk med ESG og bæredygtighed. Ved at følge disse 15 spørgsmål, bringer du din virksomhed tættere på at opnå en konkurrencemæssig fordel gennem målbare ESG og bæredygtigheds indsatser. I dette Whitepaper deler Vinderstrategi A/S indsigter, der giver dig det nødvendige overblik og inspiration til at udforme eller udfordre din strategi, så du ikke kun opfylder kravene, men også positionerer din virksomhed som en vindervirksomhed inden for bæredygtighed.