Hvad er disruption

 

 

 

 

 

 

 

Disruption er helt kort fortalt at ”stjæle” kunderelationer. Ordet er engelsk og oversat betyder det ”afbrydelse” eller ””forstyrrelse”. I virksomhedsregi blev ordet introduceret for nogle år siden af Harvard-professoren Clayton M. Christensen. Selvom ordet i dag er et misbrugt boss-word er der i bund og grund intet nyt over disruption. Virksomheder har så længe vi kan tænke tilbage ”disruptet” – tænk bare på dengang bilen erstattede hestevognen – det var datiden disruptionen. Med andre ord handler det om at virksomheden konstant udvikler sig således at udviklingen internt i virksomheden overstiger den udvikling der sker eksternt rundt om virksomheden.

Alle Vinderstrategi A/S’ strategiprocesser skræddersyes og tilrettelægges efter virksomheden situation og behov og derfor indgår der ofte et indlæg netop om disruption i de virksomheder hvor det er relevant.

Læs mere om Vinderstrategi A/S unikke koncept Vinderstrategi® for udvikling af jeres næste strategi.