Hvad kendetegner red ocean and blue ocean strategy?

Hjem/Hvad kendetegner red ocean and blue ocean strategy?

Hvad kendetegner red ocean and blue ocean strategy?

I det røde ocean slås virksomhederne med hinanden, så blodet billedligt flyder. I det blå ocean har virksomhederne skabt noget unikt, så de – i hvert fald for en periode – kan være på et marked uden konkurrenter.

De røde oceaner De blå oceaner
Konkurrence på pris og kvalitet Nye markeder uden eller med færre konkurrenter
Konkurrence på eksisterende markeder med ens produkter Fokus på unikke produkter og ydelser
Fokus på at slå konkurrenterne Andre kundeparametre end pris
Strategisk udvikling med fokus på optimering af eksisterende marked og ydelser Strategisk udvikling med fokus på innovation og nye veje

Se side 145-150 i ”Strategi i vindervirksomheder”

Se konkret case side 150-155 i ”Strategi i vindervirksomheder”

Af | 2017-05-17T22:40:37+00:00 22. september 2015|

Gør som 1.353 andre…

Vær blandt de første der modtager inspiration, tips og gode råd, som sikrer dig som morgendagens vinder med styrket top og/eller bundlinje.