Strategsik inspiration - FAQ - spørg om strategi

 

Nogle virksomheder arbejder i disse dage på højtryk for, at julehandlen bliver en succes og opfylder målsætningerne. Andre virksomheder er ved at gøre klar til at gå på juleferie og nedtone produktionen for en kort stund.

De fleste virksomheder har dog det til fælles, at årsskiftet betyder afslutningen på en regnskabsperiode, og det gøres derfor op om virksomheden har nået sine vækstmål og budgetter og om resultater lander, hvor virksomheden havde forventet.

Foruden det økonomiske resultat, håber vi, at mange virksomhedsledere også bruger lejligheden til at spørge sige selv, om man har nået sine strategiske målsætninger i 2015 og om man har brug for strategisk inspiration. Mange virksomheder har travlt med at drive forretningen, og den langsigtede strategiske udvikling, der skaber langsigtet konkurrencekraft, kan til tider blive nedprioriteret til fordel for mere operationelle opgaver.

Årsskiftet betyder samtidig, at mange virksomheder begynder at se frem mod hvilke strategiske tiltag, som skal igangsættes i 2016 for at sikre udvikling og konkurrencekraft. Som inspiration hertil har vi samlet, de vigtigste klummer og blogs fra 2015, som vi håber hjælper jer til at identificere strategiske emner, der kan løfte jeres virksomhed til at blive en vindervirksomhed®.

Vision - Vinderstrategi A/SHvad skal vi med en vision? Mange virksomheder har en vision, men bruger den ikke aktivt. Denne blog hjælper med at forstå, hvorfor visionen er afgørende, og hvordan virksomheden aktivt kan bruge sin vision.

 

 

 

 

 

 

Disruption - Ødelæg din egen forretningDisruption – fordelen ved at ødelægge sin egen forretning  Med udgangspunkt i mange teknologiske innovationer har nye virksomheder disrupted etablerede brancher, som i mange år har stået stille udviklingsmæssigt. Med en proaktiv og udviklingsorienteret tilgang kan mange etablerede virksomheder dog selv gå forrest og skabe disruptions.

 

 

The gamechangersForbedring af forretningsmodel gange 10 i stedet for bare 10%?  Nogle gange er det lettere at gøre noget 10 gange bedre end 10% bedre. Det er en påstand, som Alphabet (Google) arbejder ud fra. Idéen er, at optimeringer og småforbedringer ikke er nok, men at man bør tvinge sig selv til at tænke ud af boksen og gøre ting fundamentalt anderledes.

 

 

Eksekvering af strategiEksekvering af strategi… Et nøgleord i strategisk sammenhæng har i 2015 været strategieksekvering. Vi har sat fokus på seks konkrete punkter, som vi har erfaret er afgørende for at lykkes med eksekvering af strategien.

 

 

 

 

Detailhandlens største udfordringerDetailhandlens 5 største udfordringer Mange fysiske butikker har det svært. Vi har sat fokus på fem af detailhandlens største udfordringer samt hvilke tiltag, der kan hjælpe virksomhederne videre fra en vanskelig situation.

 

 

 

 

Vi håber at denne samling giver god inspiration. Målet er, at du får inspiration og kan drage nytte af det i virksomhedens strategiarbejde.

Flere nyheder (link til nyheder) og blogs (link til blog) kan findes på vores hjemmeside.

Husk, at du også kan holde dig opdateret på nyheder, blogs, tips og cases ved at følge os på LinkedIn

Ønsker du rådgivning og sparring i relation til jeres strategiske arbejde er du altid velkommen til at kontakte Vinderstrategi A/S på mail: Vinderstrategi@vinderstrategi.dk eller ved at ringe til os på tlf. 70 22 90 31.

Glædelig jul og godt nytår ønskes alle fra teamet bag Vinderstrategi A/S