Vinderstrategi A/S stiller i Jyllands-Posten skarpt på de mest væsentlige strategiske temaer i 2016 – altså toplederens agenda. Mange ledere går lige nu og tænker på hvilke strategiske temaer, som der skal arbejdes på i 2016. Vinderstrategi A/S kommer med tre gode bud på områder, hvor de fleste virksomheder bør sætte ind for at sikre varig konkurrencekraft.
Det første tema går på at identificere virksomhedens kernekompetence. At have styr på kernekompetencen er helt afgørende for, at virksomheden har det rigtige fundament at skalere forretningen ud fra. Ved at kende sin kernekompetence har virksomheden en bedre mulighed for at vurdere, hvor der kan skabes unik værdi for kunderne. Virksomheden bør også begynde at vurdere, hvilke steder kompetencerne ikke rækker, og dermed hvilke funktioner, der med fordel kunne udføres uden for virksomhedens værdikæde. Dette har desuden typisk fordelen af at nedbringe kompleksiteten, hvilket også er et tema i klummen.
Læs hele klummen og få inspiration til at sikre de rigtige strategiske prioriteringer i 2016.