Nu slår Michael E. Porter til igen.
Vi kender Michael E. Porter som manden bag begreber som bl.a. ”værdikæden”, ”Porters generiske strategier” og ”Porters Five Forces”.
Denne gang slår Mikael E. Porter til med fokus på digitalisering og disruption. Senest har han været fremme i Harvard Business Review med artikler om Augmented Reality og han har tidligere også sat fokus på Internet of Things i samme magasin. Som kuriosum skal det nævnes at de tidligere nævnte strategibegreber også blev introduceret første gang nogensinde i netop Harvard Business Review.
Du har her mulighed for at opleve Michael E. Porter forklare hvordan indbyrdes forbundne produkter via internettet kan forandre konkurrencesituationen for altid.
Lær om ”Internet of Things” i denne spændende tale om ”How Smart, Connected Products are Transforming Competition and Companies”.
Se også hvordan makkeren James Heppelmann viser hvad en lille chips i en tennisketcher kan betyde (minut 12.42).
Der er fantastisk god inspiration at hente.
Læs også vores tidligere skrevne artikel ”Hvilken branche er vi i” om samme emne.
Er du yderligere interesseret i at genopfriske nogle af Michael E. Porters tanker og modeller er der bl.a. følgende muligheder:
- Køb Strategi i vindervirksomheder, hvor der er udførlige beskrivelser og ”gør-det-selv-anvisninger” til hvordan du selv arbejder med værdikæden, generiske strategier og Porters five forces.
- Vejledning til Michael E. Porters ”Generiske strategier – hvordan og hvorfor”
- Kort film der sætter fokus på ”Strategi i den digitale verden”.
Du kan også etablere et samarbejde med os hvor vi blandt andet hjælper dig med at blive den der disrupter i stedet for den der bliver disruptet.
Med andre ord disrupt dig selv før andre gør det!
Har du også brug for nyt input til hvordan du kan tænke ud af boksen? Så kontakt os her for en uforpligtende snak, eller følg os på Facebook eller LinkedIn, hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.