Rom blev ikke bygget på én dag, og det gør en international organisation selvfølgelig heller ikke. Det at opbygge en international organisation er et ønske som mange virksomheder har, men det er også en større proces som mange virksomhedsledere ikke helt ved hvordan de skal gribe an. En internationalisering betyder i mange tilfælde en større konkurrence fra udlandet, men også mange nye muligheder til at henvende sig til flere markeder og flere underleverandører at samarbejde med.
Vores erfaring er, at mange virksomheder faktisk kan lære meget af at vurdere deres grundlæggende motiver for at foretage en internationalisering af virksomheden. Motiverne er typisk mange og forskelligartede, og for at nævne nogle kan det være alt fra ledelsesmæssige ambitioner, stordriftsfordele eller til konkrete henvendelser fra udlandet eller noget helt fjerde.
Men hvordan internationaliserer du så din virksomhed?
Vi kan ikke gøre det for dig, men vi kan hjælpe dig på vej med vores internationaliseringsguide.
Download 4-trins guide til hvordan du internationaliserer din virksomhed
I internationaliseringsguiden har vi gjort det nemt for dig at finde ud af, om internationalisering er en proces, som din virksomhed skal begive sig ud i, og hjulpet dig med tanker om, hvordan arbejdet nemmest kan angribes i din virksomhed.
I guiden får du blandt andet:
- En 4-trins guide, der kan anvendes som et dialogværktøj i både ledergruppen og bestyrelsen på en konstruktiv måde
- Et indblik i hvorfor din virksomhed muligvis skal overveje at internationalisere
- Et parathedstjek for international markedsudvikling
- Et bud på motiver for internationalisering
- Overblik over muligheder og trusler ved internationalisering.
Download internationaliseringsguiden her.
Har du brug for nye inputs til, hvordan du kan tænke ud af boksen og tage et proaktivt mindset i arbejdet med din strategiske forretningsmodel? Så kontakt os her for en uforpligtende snak.
Du kan også følge os på LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, og YouTube hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.