”Hos Vinderstrategi A/S kalder man ”en ”spade for en spade” og det gør det nemt for folk som mig, der har en praktisk baggrund, at forholde sig til de mange nye begreber og metoder, der er væsentlige for at få det fulde udbytte ud af den investering som strategisk arbejde er.”

Sådan udtaler en tidligere deltager om vores strategikursus ”Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke i praksis!”. Vi ved nemlig godt hvor flyvske strategi kan være, og hvor kompliceret det kan være at få teori omsat til praksis.

Vi ved også godt hvor svært at kan være at få tid til at prioritere strategiarbejdet i stedet for driften hjemme i virksomheden, fordi kunden kommer altid først.

Vi ved godt alle de udfordringer og barrierer, som du står overfor og derfor skubber strategiarbejdet ud i fremtiden – hele tiden. Ligesom de interne møder i kalenderen bliver rykket. Altid. Fordi driften og kunderne bliver prioriteret. Og vi forstår det godt.

I februar skrev vi endda en klumme i Jyllands-Postens finans om hvordan strategi tit bliver nedprioriteret fordi så vigtigt er det jo heller ikke… (Det kan du læse her hvis du er interesseret)

Eller hvad?

Inden vi bevæger os ud i alle de argumenter der findes mod at arbejde med strategi, skal vi måske lige minde os selv om hvad vi egentlig hedder og lever af. VINDERSTRATEGI®. Vi lever jo af at få strategi til at virke i praksis. Så derfor vil vi gerne give dig opskriften til det perfekte strategiarbejde!

Opskriften til det perfekte strategiarbejde

… Den findes bare ikke. Men nøglen til et vellykket strategiarbejde ligger blandt andet i planlægningen og struktureringen af strategiarbejdet. Når virksomheder vil arbejde med strategi, viser vores erfaringer, at det er afgørende, at der er struktur i processen, så overblikket bevares hele vejen igennem. En struktur, vi ved at der virker, er at inddele strategiprocessen i tre overordnede, men gensidigt afhængige faser: nutid, fremtid og action.

Og vi kunne sagtens bruge side op og side ned på at give dig alverdens grunde og ’unique selling points’ til hvorfor du skal deltage i vores strategikursus – du kan sågar bare klikke her og læse alle de nyheder hvor vi skriver om strategikurset. Men i stedet for det, vil vi faktisk hellere stille dig fire spørgsmål, som vi også kalder for vinder-quiz’en. Hvis du nemt kan besvare disse fire spørgsmål, ja så er strategikurset ikke noget for dig:

  1. Hvordan ser virksomheden ud om 3 år?
  2. Hvilke tiltag er nødvendige for at nå dertil?
  3. Hvad er vi rigtige gode til?
  4. Hvilke fravalg er vi parate til?

Men skulle du have lidt vanskeligheder ved at svare på spørgsmålene, så kan strategikurset give dig inspiration, overblik og værktøjer til at kunne besvare de fire spørgsmål. Strategikurset vil også medvirke til du kan udvikle en strategi hvor implementeringen virker, når virkeligheden med dagligdagen og driften rammer.

Bliv klogere på strategikurset lige her

Måske sidder du som ejerleder og læser med? Så kan du jo også prøve at udfordre ledergruppen, og se om jeres svar stemmer overens, eller om der måske er lidt uoverensstemmelse. Så kan strategikursus i hvert fald også hjælpe jer på vej i samme spor.

Lyder det for godt til at være sandt?

Så kan Morten Lapholm, CEO for KonditorBager A/S faktisk bekræfte at det er rigtigt:

”Der var en klar rød tråd gennem hele forløbet. Det som jeg mener var særligt godt ved det her strategikursus, var sammenhængen og forståelsen for hvordan man binder alle strategiens faser sammen.

Vinderstrategi A/S formåede at give en grundig men ukompliceret faciltiering af hvordan deltagerne selv kan arbejde med værktøjerne og strategiprocessen efterfølgende. Derudover var der en utrolig professionel undervisning, og en overbevisende præsentation fra Vinderstrategi A/S.”

Okay, nu er jeg overbevist. Jeg vil gerne læse mere.

Har du brug for nye inputs til, hvordan du kan tænke ud af boksen og tage et proaktivt mindset i arbejdet med din strategiske forretningsmodel? Så kontakt os her for en uforpligtende snak.

Du kan også følge os på LinkedInFacebookTwitterInstagram, og YouTube hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.