Strategikursus

Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke i praksis!

//Strategikursus
Strategikursus2019-06-13T16:06:55+01:00

Bliv uddannet i Vinderstrategi A/S´ unikke Vinderstrategi® koncept, så du kan guide jeres strategiarbejde i virksomheden. Strategikurset ”Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke!” sætter fokus på, hvordan strategimodeller omsættes til praktisk strategiarbejde, der virker!

Hvorfor tilmelde sig strategikurset ”Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke!”?

For mange kan det være uoverskueligt, hvordan virksomheden egentlig kommer i gang med strategiarbejdet, og sikrer sig, at det rent faktisk også bliver eksekveret. Desuden viser erfaringer, at strategi ofte fejler, fordi den lærte teori omkring strategi alt for sjældent anvendes i den praktiske eksekvering. På dette kursusforløb vil du helt konkret opleve, hvordan teorien kan omsættes til praksis. Styrken ved strategikurset og Vinderstrategi® konceptet er, at det kan benyttes uanset virksomhedstype og hvilke tidligere strategimodeller, virksomheden har anvendt. Kursusforløbet fører dig gennem strategiens vigtigste elementer til glæde og gavn for ejere, kunder og medarbejdere, hvilket vil være med til at skabe et godt fundament for vækst og en endnu bedre top- og bundlinje i din virksomhed.

Hvad indeholder strategikurset?

Strategikurset tager udgangspunkt i bestselleren ”Strategi i vindervirksomheder”, skrevet af Mikael Vest, Vinderstrategi A/S, samt det unikke Vinderstrategi® koncept, hvor du vil arbejde med de tre vigtige faser i strategiarbejdet: nutid, fremtid og action. De tre faser ses illustreret nedenfor:

Strategikursus

På dag 1 arbejdes der med:

  • Hvad er strategi? Hvordan udvikles den bedst? Og hvilke værktøjer virker?
  • Fokus på eksterne strategifaktorer, herunder omverdenen, identifikation af markedsmuligheder og konkurrenceforhold, samt markedsviden og krav til kundeorienteret udvikling
  • Fokus på interne strategifaktorer, herunder samspillet og udfordringerne mellem ejere, bestyrelse og ledelse, og hvordan det kan håndteres
  • Virksomhedens forandringsbehov

På dag 2 arbejdes der med:

  • Fokus på virksomhedens fremtidige positionering
  • Fokus på betydningen af megatrends i samfundet, herunder digitalisering og disruption
  • Udvikling og fastlæggelse af hvilke langsigtede intentioner virksomheden har og hvilken position i markedet virksomheden ønsker at indtage
  • Udvikling af vision og mission
  • Opstilling af relevante tiltag, herunder værktøjer til at nedbryde strategien til specifikke og håndterbare mål, der nemt kan eksekveres og følges op på

På dag 3 arbejdes der med:

  • Fokus på strategisk handlekraft
  • Fokus på konkrete værktøjer og metoder, der sikrer organisering, implementering og eksekvering
  • Fokus på væsentlige faldgruber i strategiarbejdet, herunder værktøjer til at overkomme disse

De tre dage tager dig gennem en rejse i strategiens verden, hvor du trinvist vil forholde dig til diverse strategiske emner og arbejde med praktisk anvendelige metoder og værktøjer. Dermed vil du blive klædt på fra A til Z til det igangværende eller kommende strategiarbejde i din virksomhed.

På en af dagene vil der være et indlæg fra en CEO, der vil dele sine egne erfaringer fra strategiarbejdet.

Hvem underviser på strategikurset?

Undervisningen varetages af Mikael Vest, som er grundlægger af Vinderstrategi A/S og forfatter til bogen ”Strategi i vindervirksomheder”. Mikael har en bred praktisk og teoretisk erfaring, og er desuden ekstern lektor på Århus Universitet.

Derudover er Pernille Rügge tilknyttet som kursuskoordinator. Pernille har en baggrund som cand.soc. i business og administration, og arbejder som strategisk forretningsudvikler i Vinderstrategi A/S.

Teamet i Vinderstrategi A/S har mere end 300 strategiske projekter i bagagen. Du kan læse mere om teamet her.

Hvad er udbyttet?

Efter strategikurset vil du have:

  • Sammenhængskraft mellem teoretiske værktøjer og den praktiske verden som du med det samme kan videreføre i din virksomhed
  • Overblik, inspiration og værktøjer til brug for strategiarbejdet, så du bliver endnu bedre rustet til jeres strategiarbejde, og ikke mindst til implementeringen og eksekveringen af jeres strategi
  • Metoder, der sikrer involvering af topledelse og de vigtigste stakeholders i strategiarbejdet
  • Systematisk og klar struktur for jeres strategiarbejde
  • Indblik i hvad andre danske virksomheder gør – viden om hvad der virker, og hvad der ikke virker
  • Rig mulighed for at netværke og skabe nye bekendtskaber med fælles interesser
  • Certificering som VinderstrategiGuide™ — dit bevis for, at du kender og kan vejlede omkring det unikke Vinderstrategi® koncept

Hvad siger andre?

Hør 4 deltageres helt konkrete erfaringer med strategikurset i videoen:

Læs flere kursusreferencer nedenfor:

HR direktør – Lars Pertou Vestergaard- Arla Foods Ingredients P/S

”Kurset holder 100% – hele vejen igennem! Vinderstrategi A/S har et super koncept kombineret med deres store erfaring. Derudover har Vinderstrategi A/S en utrolig dedikeret og professionel måde at agere på, samtidig med de stadig formår at hive strategi ned i øjenhøjde. Vinderstrategikonceptet tager hånd om en klar struktur, lige fra udvikling af strategien til implementeringen i dagligdagen, hvor vi som deltagere bliver supporteret med rigtige mange gode og relevante værktøjer, som er nemme at forholde sig til. Vi fik lov til at prøve værktøjerne af i praksis, og jeg oplevede flere gange en wow-oplevelse gennem dagene. Det er et meget inspirerende og brugbart strategikursus!”

Arla Foods Ingredients Group P/S is a subsidiary of Arla Foods, a global dairy cooperative owned by dairy farmers in six countries. Arla Foods Ingredients is a leading whey ingredient supplier for infant nutrition, baking, dairy, medical applications and sports nutrition.

Læs mere om Arla Foods Ingredients P/S på deres hjemmeside.

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Lars fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

Country Manager – Nikolaj Lagoni – Shared Mobility A/S

”Jeg er overbevist om at Vinderstrategi A/S’ metodik og tilgang kan give værdi for alle der deltager på dette kursus.

Strategikurset har givet mig et bedre overblik og skabt et rigtig godt udgangspunkt for at jeg kan arbejde grundigt og langt mere professionelt med strategiprocessen end jeg tidligere har gjort, og kurset har klædt mig langt bedre på end jeg havde forventet.

Vinderstrategi A/S er meget kompetente og strategikurset var utroligt struktureret og professionelt faciliteret, og der var en perfekt sammenhæng mellem teorien og de praktiske øvelser. Vinderstrategi A/S har allerede skabt værdi for mig og min virksomhed, og jeg kan i høj grad anbefale dem til andre i min omgangskreds!”

Shared Mobility A/S er et joint venture i samarbejde med Nordania Leasing A/S. Semler Gruppen og Nordania Leasing A/s gik i juni 2014 sammen som franchisetager for den amerikanske biludlejningsgigant Enterprise. De er repræsenteret i ni danske byer forinden tre lufthavne.

Læs mere om Shared Mobility A/S på deres hjemmeside.

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Nikolaj fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

Senior Commercial Product Manager – Henrik Jensen – Terma A/S

“Det var et super godt kursus, med en klar og og tydelig struktur for strategiarbejdet med meget håndgribelige og anvendelige værktøjer. Beskrivelsen af kurset stemmer overens med virkeligheden. Undervejs var der en god sparring mellem deltagerne og jeg fik det med hjem som jeg kom for. Jeg er allerede i gang med at anbefale det ud i mit netværk, da jeg mener at der er rigtig mange der kan få glæde af Vinderstrategi A/S’ strategikursus!”

Operating in the aerospace, defense, and security sector, Terma A/S supports customers and partners all over the world. With more than 1,400 committed employees worldwide, they develop and manufacture mission-critical products and solutions that meet their customers’ needs.

Læs mere om Terma A/S på deres hjemmeside.

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Henrik fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

Adm. direktør – Bo Søndergaard – LAKexperten ApS

”Vinderstrategi A/S formåede at få strategi ned i øjenhøjde – en god tyngde uden at blive for teoretisk. Den struktur og måde som Vinderstrategi A/S arbejder med strategi er virkelig gennemtænkt, og den er let at tilgå og gennemføre i sin egen virksomhed efter strategikurset. Kurset er en simpel vej til at få mest muligt ud af analyser mm. Og så bliver man guidet helt hen til handlinger og opfølgning, som oftest er det der nedprioriteres.”

LAKexperten ApS er Danmarks førende og største kæde af selvstændige autolakeringsværksteder, med mere end 300 dedikerede og fagligt stærke medarbejdere fordelt 43 forskellige steder i landet.

Læs mere om LAKexperten ApS på deres hjemmeside.

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Bo fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

Global Business Manager – Carsten Leth – PanAmerican Seed

”Jeg tilmeldte mig strategikurset for at få fyldt op i værktøjskassen, således vi står stærkere rustet til det strategiske arbejde i en international koncern med mange forskellige opfattelser af hvad strategisk arbejde er og ikke mindst hvordan processen skal gribes an. Og det må man sige jeg har fået.

Det vil helt sikkert være “øjenåbner” for mange, hvordan strategi arbejdet skal struktureres og hvor vigtigt det indledende analysearbejde er, for at sikre succes med sit strategiarbejde. Det var et rigtig godt kursus, og jeg har fået meget med hjem som kan bruges i praksis.

Vinderstrategi A/S var rigtig gode til at sammenkoble teorien over på praktiske eksempler. Samtidig kan jeg godt lide at Vinderstrategi A/S, kalder ”en spade for en spade” . De gør det nemt for folk som mig, der har en praktisk baggrund, at forholde sig til de mange nye begreber og metoder, der er væsentlige for at få det fulde udbytte ud af den investering som strategisk arbejde er. Derudover gav gruppearbejdet en god forståelse for hvordan vi kan anvende værktøjerne i praksis, hjemme i ens egen virksomhed.”

PanAmerican Seed is founded in 1943 and is the world’s leading breeder and producer of F1 and open-pollinated flower seed, PanAmerican Seed markets its products to both wholesale and retail distributors around the globe. The company continually strives to solve grower production and sales issues with high-quality products whose benefits are carried all the way to the consumer level. For over 60 years – from breeding to customer service – reliability, consistency and creativity have been the company’s primary goals.”

Læs mere om PanAmerican Seed på deres hjemmeside.

Teamchef – Asim Latif – Fonden For Socialt Ansvar

”Det jeg har fået med fra strategikurset, må andre ikke gå glip af! Vinderstrategi A/S gør strategiarbejdet enkelt og overskueligt, og tilgangen er helt unik i mine øjne! Det var et intenst og interaktivt forløb med en meget klar struktur og dybde. Jeg har fået mange konkrete værktøjer til at gennemfører strategiarbejdet. Vinderstrategi A/S præsenterede mig for strategi på et helt nyt niveau og jeg lærte gode tricks til at skabe sammenhæng mellem de forskellige dele i strategiarbejdet. Faciliteringen, inddragelsen af cases fra det danske erhvervsliv, interaktionen, værktøjerne og metoderne bragte strategikurset på et uhørt højt niveau. Jeg fik så meget mere end hvad jeg havde turde at håbe på!”

Fonden for Socialt Ansvar arbejder med frivilligt socialt arbejde på mange niveauer. Alle vores aktiviteter er forebyggende og langsigtede – og bygger på tværgående samarbejde mellem den frivillige, private og offentlige sektor.

Læs mere om Fonden for Socialt Ansvar på deres hjemmeside.

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Asim fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

CEO – Pernille Sandberg Bech – Goodtalks

”Jeg har nu været i gang med min virksomhed i snart et år. Der har vist sig et hav af potentielle muligheder at gå efter, hvilket selvfølgelig er meget positivt! Men, som i alle start ups er ressourcerne små, og jeg har i den grad brug for at udtænke en strategi der sikrer jeg går den rigtige vej herfra, fra starten. I mit tidligere arbejdsliv i corporate har jeg kendskab til mange strategihuse, men har valgt at følge et forløb hos Vinderstrategi A/S, fordi forløbet er hands on, praktisk, operationelt og konkret – præcis hvad jeg lige nu har brug for! Jeg glæder mig!

Goodtalks er et univers for kvinder, der gerne vil give noget tilbage og spille hinanden gode. Det er både for dig, der har masser af erfaring, og for dig der ved alt det nye. Vi kan alle spille hinanden stærke.

Læs mere om Goodtalks på deres hjemmeside.

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Pernille fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

Erhvervsrådgiver – Casper Eriksen – Sydbank A/S

Nedenfor kan du se en kort video, hvor Casper fortæller om sin oplevelse af strategikurset efter gennemførelsen.

Læs mere om Sydbank A/S på deres hjemmeside.

Læs flere referencer her

Hvem er målgruppen?

Strategikurset henvender sig til virksomheder, som har ressourcerne til at arbejde med strategi selv, men som har behov for metoder og værktøjer til at komme i gang eller fortsætte med strategiarbejdet.

Strategikurset henvender sig til følgende målgruppe:

  • Virksomhedsejere og -ledere
  • Bestyrelsesmedlemmer
  • Administrerende direktører
  • HR-, økonomi- og salgsdirektører
  • Strategiansvarlige

Praktiske informationer

Hvornår: Den 12., 13., og 14. november 2019.

Tid: Alle dage fra kl. 9 -16.

Hvor: Audi Gladsaxe, Turbinevej 1, 2860 Søborg.

Tilmelding

Udfyld tilmeldingsformular nedenfor eller send en mail til vinderstrategi@vinderstrategi.dk. Husk at oplyse følgende:

  • Emne: Tilmelding til strategikursus
  • Navn
  • Virksomhed
  • Stillingsbetegnelse
  • Mail
  • Telefon

Pris

19.700 kr. + moms, som dækker over følgende:

  • Forberedelsesmateriale
  • 3 undervisningsdage á 7 timers varighed
  • 10-15 deltagere
  • Forplejning under kursusopholdet
  • Kursusmateriale
  • Bogen ”Strategi i vindervirksomheder” til selvstudie
  • Opfølgende telefonmøde efter kursusforløbet
  • Kursusbevis/certifikat

Læs vores forretningsvilkår her, under fanen “Forretningsvilkår”.

Faktaark

Antispam: Hvad er 6 plus 3?

Ved at bruge denne formular accepterer du opbevaring og håndtering af dine data på denne hjemmeside.