Strategikursus

Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke i praksis!

//Strategikursus
Strategikursus2018-11-14T23:56:50+00:00

Bliv uddannet i Vinderstrategi A/S´ unikke Vinderstrategi® koncept, så du kan guide jeres strategiarbejde i virksomheden. Strategikurset ”Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke!” sætter fokus på, hvordan strategimodeller omsættes til praktisk strategiarbejde, der virker!

Hvorfor tilmelde sig strategikurset ”Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke!”?

For mange kan det være uoverskueligt, hvordan virksomheden egentlig kommer i gang med strategiarbejdet, og sikrer sig, at det rent faktisk også bliver eksekveret. Desuden viser erfaringer, at strategi ofte fejler, fordi den lærte teori omkring strategi alt for sjældent anvendes i den praktiske eksekvering. På dette kursusforløb vil du helt konkret opleve, hvordan teorien kan omsættes til praksis. Styrken ved strategikurset og Vinderstrategi® konceptet er, at det kan benyttes uanset virksomhedstype og hvilke tidligere strategimodeller, virksomheden har anvendt. Kursusforløbet fører dig gennem strategiens vigtigste elementer til glæde og gavn for ejere, kunder og medarbejdere, hvilket vil være med til at skabe et godt fundament for vækst og en endnu bedre top- og bundlinje i din virksomhed.

Hvad indeholder strategikurset?

Strategikurset tager udgangspunkt i bestselleren ”Strategi i vindervirksomheder”, skrevet af Mikael Vest, Vinderstrategi A/S, samt det unikke Vinderstrategi® koncept, hvor du vil arbejde med de tre vigtige faser i strategiarbejdet: nutid, fremtid og action. De tre faser ses illustreret nedenfor:

Strategikursus

På dag 1 arbejdes der med:

  • Hvad er strategi? Hvordan udvikles den bedst? Og hvilke værktøjer virker?
  • Fokus på eksterne strategifaktorer, herunder omverdenen, identifikation af markedsmuligheder og konkurrenceforhold, samt markedsviden og krav til kundeorienteret udvikling
  • Fokus på interne strategifaktorer, herunder samspillet og udfordringerne mellem ejere, bestyrelse og ledelse, og hvordan det kan håndteres
  • Virksomhedens forandringsbehov

På dag 2 arbejdes der med:

  • Fokus på virksomhedens fremtidige positionering
  • Fokus på betydningen af megatrends i samfundet, herunder digitalisering og disruption
  • Udvikling og fastlæggelse af hvilke langsigtede intentioner virksomheden har og hvilken position i markedet virksomheden ønsker at indtage
  • Udvikling af vision og mission
  • Opstilling af relevante tiltag, herunder værktøjer til at nedbryde strategien til specifikke og håndterbare mål, der nemt kan eksekveres og følges op på

På dag 3 arbejdes der med:

  • Fokus på strategisk handlekraft
  • Fokus på konkrete værktøjer og metoder, der sikrer organisering, implementering og eksekvering
  • Fokus på væsentlige faldgruber i strategiarbejdet, herunder værktøjer til at overkomme disse

De tre dage tager dig gennem en rejse i strategiens verden, hvor du trinvist vil forholde dig til diverse strategiske emner og arbejde med praktisk anvendelige metoder og værktøjer. Dermed vil du blive klædt på fra A til Z til det igangværende eller kommende strategiarbejde i din virksomhed.

På en af dagene vil der være et indlæg fra en CEO, der vil dele sine egne erfaringer fra strategiarbejdet.

Hvem underviser på strategikurset?

Undervisningen varetages af Mikael Vest, som er grundlægger af Vinderstrategi A/S og forfatter til bogen ”Strategi i vindervirksomheder”. Mikael har en bred praktisk og teoretisk erfaring, og er desuden ekstern lektor på Århus Universitet.

Derudover er Pernille Rügge tilknyttet som kursuskoordinator. Pernille har en baggrund som cand.soc. i business og administration, og arbejder som strategisk forretningsudvikler i Vinderstrategi A/S.

Teamet i Vinderstrategi A/S har mere end 300 strategiske projekter i bagagen. Du kan læse mere om teamet her.

Hvad er udbyttet?

Efter strategikurset vil du have:

  • Sammenhængskraft mellem teoretiske værktøjer og den praktiske verden som du med det samme kan videreføre i din virksomhed
  • Overblik, inspiration og værktøjer til brug for strategiarbejdet, så du bliver endnu bedre rustet til jeres strategiarbejde, og ikke mindst til implementeringen og eksekveringen af jeres strategi
  • Metoder, der sikrer involvering af topledelse og de vigtigste stakeholders i strategiarbejdet
  • Systematisk og klar struktur for jeres strategiarbejde
  • Indblik i hvad andre danske virksomheder gør – viden om hvad der virker, og hvad der ikke virker
  • Rig mulighed for at netværke og skabe nye bekendtskaber med fælles interesser
  • Certificering som VinderstrategiGuide™ — dit bevis for, at du kender og kan vejlede omkring det unikke Vinderstrategi® koncept

Hvad siger andre?

”Jeg kender Vinderstrategi A/S og føler mig især inspireret af den konkrete tilgang de har til strategi-arbejde. Hos Vinderstrategi A/S kalder man ”en spade for en spade” og det gør det nemt for folk som mig, der har en praktisk baggrund, at forholde sig til de mange nye begreber og metoder, der er væsentlige for at få det fulde udbytte ud af den investering som strategisk arbejde er.
Jeg deltager i kurset ”Fra god til vindervirksomhed® – få strategi til at virke!” for at få fyldt op i værktøjskassen, således vi står stærkere rustet til det strategiske arbejde i en international koncern med mange forskellige opfattelser af hvad strategisk arbejde er og ikke mindst hvordan processen skal gribes an.
– Global Business Manager, Carsten Leth, PanAmerican Seed

… de overvældende tilfredse tilbagemeldinger fra deltagerne taler deres helt eget sprog – det var en meget stor succes…!”
Administrerende direktør, Joakim Lilholt, Tandlægeforeningen

… særdeles tilfredse med et udfordrende og konstruktivt forløb, hvor lederne blev involveret og fik værktøjer til, hvordan de skulle arbejde med forretningsudvikling hjemme i egen organisation.
Programme Director, Helle Nordlund Jensen, Nordic Executive Academy (Nexamy)

… feedbacken har været særdeles positiv fra deltagerne, da de kan anvende viden og værktøjer med det samme…”
Branchedirektør, Michael Husfeldt, Dansk Maskinhandlerforening

… feedback har entydigt været, at der blev bygget bro mellem strategitanker og strategigennemførelse. Så der er helt sikkert basis for gentagelse.
Rektor og direktør, Lars Ib, Business Institute Denmark

Læs flere referencer her

Hvem er målgruppen?

Strategikurset henvender sig til virksomheder, som har ressourcerne til at arbejde med strategi selv, men som har behov for metoder og værktøjer til at komme i gang eller fortsætte med strategiarbejdet. Strategikurset henvender sig til følgende målgruppe:

  • Virksomhedsejere og -ledere
  • Bestyrelsesmedlemmer
  • Administrerende direktører
  • HR-, økonomi- og salgsdirektører
  • Strategiansvarlige

Praktiske informationer

Hvornår: den 5., 6. og 7. marts 2019

Tid: Alle tre dage fra kl. 09.00-16.00.

Hvor: Audi Gladsaxe, Turbinevej 1, 2860 Søborg.

Powered by Audi Gladsaxe.

Du kan læse mere om Audi Gladsaxe her.

Tilmelding

Udfyld tilmeldingsformular nedenfor eller send en mail til vinderstrategi@vinderstrategi.dk. Husk at oplyse følgende:

  • Emne: Tilmelding til strategikursus
  • Navn
  • Virksomhed
  • Stillingsbetegnelse
  • Mail
  • Telefon

Pris

19.700 kr. + moms, som dækker over følgende:

  • Forberedelsesmateriale
  • 3 undervisningsdage á 7 timers varighed
  • 10-15 deltagere
  • Forplejning under kursusopholdet
  • Kursusmateriale
  • Bogen ”Strategi i vindervirksomheder” til selvstudie
  • Opfølgende telefonmøde efter kursusforløbet
  • Kursusbevis/certifikat

Læs vores forretningsvilkår her, under fanen “Forretningsvilkår”.

Faktaark

Antispam: Hvad er 2 plus 5?

Ved at bruge denne formular accepterer du opbevaring og håndtering af dine data på denne hjemmeside.