Har du ambitioner for din virksomhed om at gå ind i nye markeder, men mangler et stærkt beslutningsgrundlag om det er det helt rigtige marked? Eller måske ønsker du et overblik over markedspotentialet for udvalgte markeder? Og indtjeningsmulighederne på markedet for din virksomhed?
Så er det en god idé at foretage en markedsanalyse.
Do it yourself, or…
Du kan sagtens selv foretage en markedsanalyse – og endda udføre hele analysen ved hjælp af en computer og en telefon (og selvfølgelig en masse forberedelse). Mere skal der egentlig ikke til. For det behøves hverken at være svært eller dyrt at foretage en markedsanalyse. Men det behøves faktisk heller ikke være dyrt, at få foretaget analysen med hjælp udefra.
I Vinderstrategi A/S har vi over 10 års erfaring med at foretage markedsanalyser, og har adgang til et netværk af internationale analytikere. Og så har vi foretaget en række af forskellige typer af markedsanalyser til forskellige industrier og brancher. For eksempel har vi erfaring med at vurdere markedspotentialet for en nødstrømsvirksomhed i Norge, og for en anden virksomhed har vi hjulpet med at vurdere mulighederne for positionering af et globalt premium brand.
Tjek prisen på en markedsanalyse her.
Markedsanalysen skaber blandt andet grundlag for vækst
Der er et hav af fordele ved at lave en markedsanalyse, og dit udbytte er blandt andet:
– Indsigt i markedspotentialet i udvalgte markeder og -størrelsen i forskellige markedssegment
– En liste over de største kunder indenfor hvert markedssegment
– Vurdering af, hvor vigtige faktorer som pris, kvalitet og service er for kunderne i de forskellige markedssegmenter
– Beskrivelse af hvad det kræver for en ny spiller at etablere sig på markedet
– En liste over de vigtigste faktorer, der driver udviklingen og væksten i markedet de kommende år.
Der er mange flere fordele, som du kan læse mere om her.
Du er altid velkommen til at kontakte os til en uforpligtende snak om markedsanalyser, og om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed stærkt videre.
Du kan også følge os på LinkedIn, Facebook, Twitter og Instagram, hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.