I en kundeanalyse, kan I opnå dyb indsigt i kundernes fremtidige behov, ønsker og forventninger og få redskaber til at tilbyde unikke produkter og services til jeres kunder.

I kundeanalysen er dialogen med kunderne omdrejningspunktet, hvor der stilles skarpt på købskriterierne og den udvikling, der sker på kundesiden. Analysens udbytte er blandt andet:

  • Forståelse for kundeforhold
  • Fokus på kunderelaterede tiltag
  • Fokus på kundernes ønsker for fremtidigt samarbejde
  • Konkrete inputs til at skabe merværdi for kunderne

Derudover medvirker en kundeanalyse også en bedre forståelse og et bedre forhold til kunderne, og der fokuseres på hvordan der kan skabes merværdi for jeres virksomhed. Analysen skaber derfor også et godt udgangspunkt for prioritering og fravalg i virksomhedens fremtidige strategi.

Læs mere om kundeanalyse og dit udbytte.

Vil du have mere inspiration til dit strategiarbejde? Så kig forbi vores YouTube kanal, hvor vi har mange videoer om strategi.