Her er en mand. Han hedder Allan Clausen, og driver landbrug og kalder sig ”Bondemand Clausen”.
Fredag den 9. januar 2015 var vi til 100-års jubilæumsreception hos én af vores kunder – Johs. Mertz A/S. Tillykke til alle hos Johs. Mertz A/S.
I forbindelse med receptionen fremviste ”Bondemand Clausen” sit unikke værk. En Lego-udgave af et produkt som Johs. Mertz A/S forhandler. Der er tale om en nøjagtig kopi (i miniaturestørrelse) af en roeoptager fra Ropa. Det har ”taget 3 vintre” at udvikle og bygge Lego-modellen. Og ”Bondemand Clausen” har selv fundet, sammensat og betalt alle de enkelte Legoklodser.
Tænk sig at være Lego. ”Bondemand Clausen” er kun én blandt mange i hele verden, som ånder og lever for Legos produkt. Vi kan vel nærmest sige, at kunderne ”elsker” Lego.
Og tænk hvis flere virksomheder havde kunder som var så begejstrede for ens produkt. Hvad med jeres virksomhed? ”Elsker” kunderne jeres produkt (eller tæt på)?
Hvis ikke – så start med at fokusere på den oplevede værdi som produktet giver. Er I skarpe nok på hvad værdien er? Og hvordan den kan øges?