DSVVinderstrategi A/S har i den nye udgave af Berlingske Business Magasin, april 2015 stillet skarpt på DSV og deres strategiske udfordringer og opstillet en konklusion på deres nuværende situation.

DSV er ved første øjekast en meget veldrevet virksomhed, som gennem opkøb har vokset sig til at være en markant aktør i branchen. Størstedelen af deres forretning finder dog sted i markeder med ekstrem hård konkurrence med prisen som det afgørende parameter for kunden. Vinderstrategi A/S vurderer, at DSV på baggrund af den nuværende situation og fremtidsudsigterne i markedet i højere grad bør forsøge at adskille sig fra konkurrenterne gennem globalt integrerede logistikløsninger.

Det er Vinderstrategi A/S’ vurdering, at flere virksomheder står i samme situation, hvor prisen er det vigtigste parameter – så måske du kan blive inspireret til at handle internt for at ændre konkurrencen, så du i fremtiden kan tilbyde dine kunder et unikt produkt.

Læs mere om Vinderstrategi A/S’ vurdering af DSV fra Berlingske Business Magasin, april, 2015.

Hele artiklen om DSV kan læses i det fysiske magasin.

Har du brug for rådgivning omkring markedsanalyse så kontakt Vinderstrategi A/S.