LEGO

Vinderstrategi A/S har i den nye udgave af Berlingske Business Magasin, juni 2015 stillet skarpt på LEGO og deres strategiske udfordringer og opstillet en konklusion på LEGOs nuværende situation.

LEGO er et af flagskibene indenfor dansk erhverv. Virksomheden er global, lønsom og ikke mindst innovativ, hvilket bl.a. blev understreget ved, at virksomheden er den eneste danske ”gamechanger” i Peter Fisk nyeste bog.

LEGO kan dog ikke sige sig fri for svagheder og når 60 % af omsætningen kommer fra nye produkter er morgendagens succes ikke sikret. Virksomheden må fortsat arbejde hårdt for at sikre at deres forretningsplan og dermed virksomheden også fremover opfinder fremtidens leg og producerer børn og forældres foretrukne legetøj.

Det er Vinderstrategi A/S’ erfaring, at mange succesfulde virksomheder ser sig blinde på de svagheder som eksisterer i virksomheden og ikke i tide får handlet på fremtidens trusler. Så måske du kan blive inspireret til at handle internt for at sikrer fremtidens førerposition.

Læs mere om Vinderstrategi A/S’ vurdering af LEGO fra Berlingske Business Magasin, juni, 2015.

Hele artiklen om LEGO kan læses i det fysiske magasin eller på www.business.dk.