Strategi i vindervirksomheder “Strategi i vindervirksomheder” – så er den her igen. I en ny, revideret 5. udgave. Og stadig den første og mest solgte danske strategibog, der fortæller, hvad der skal til for at blive en vindervirksomhed®.

Læs og anvend bogen – der allerede er solgt i mere end 25.000 eksemplarer – som praktisk værktøj til jeres strategiarbejde.

Test allerede nu gratis, nemt og hurtig om din virksomhed er en vindervirksomhed®www.vindervirksomhedstjek.dk eller scan koden nedenfor. Ved at besvare 13 enkle spørgsmål får du straks svar inkl. konkrete anbefalinger til det videre strategiske arbejde. Alt sammen bygget op omkring teorien i ”Strategi i vindervirksomheder”.

I den nye udgave af ”Strategi i vindervirksomheder” er der følgende væsentlige forbedringspunkter:

  • Udvidelse med flere anvisninger til at tilrettelægge strategiprocesser inspireret af den internationale forskning om ”Strategy as Practice”.
  • Uddybning af temaet om kundevendte strategier med teoretiske og praktiske anvisninger af opbygning af design af ”value propositions” (virksomhedens værditilbud til kunden) samt en udvidet omtale af betydningen af disruptive teknologier.
  • Nyt afsnit om virksomhedens digitalisering – indeholder også værktøjer til at diagnosticere virksomhedens digitale strategi, både hvad angår kommunikation og produktivitetsforbedringer gennem digitale forretningsprocesser. Derudover en dybere beskrivelse af megatrends.
  • Nyt værktøj til arbejdet med analyse af den nuværende situation i form af SWOT- og TOWS-analyse og de økonomiske konsekvenser af foreslåede strategiske initiativer.
  • Ny teori og nye praktiske eksempler på arbejdet med virksomhedens vision, mission og værdigrundlag og samt anvisninger på udarbejdelse af fremtidens forretningsmodeller.
  • Uddybning af brugen af Balanced Scorecard og strategikort.
  • Opdateret afsnit om internationalisering, globalisering og virksomhedens udviklingsrettede digitale strategi med nye værktøjer, en case fra Focus Lighting A/S om international markedsudvikling og en omfattende case med WhiteAway Group A/S om digital strategiudvikling og disruption.
  • Udvidelse af temaet om bestyrelsens strategiske arbejde.

Køb ”Strategi i vindervirksomheder”

Læs her hele pressebrev.

VindervirksomhedsTjek