Langt de fleste tandlæger ligner hinanden. De tilbyder de samme ydelser med det samme serviceniveau til samme priser. Sådan behøver det dog ikke være. Ligesom i mange andre brancher er der nemlig mulighed for at differentiere sig ved at arbejde med strategi. Særligt i lyset af den teknologiske udvikling og store ændringer i markedet for tandlægeydelser er der behov for strategi for tandlæger.
Dette rationale er udgangspunktet for foredraget Vinderstrategi A/S holder ved Tandlægeforeningens årskursus den 27. april 2017.
Foredraget er designet til at give tandlæger inspiration og konkrete værktøjer til, hvordan de kan arbejde med strategi. Emnerne under foredraget er blandt andet: hvad er strategi, hvornår har du en Vinderstrategi® samt hvad kendetegner en vindervirksomhed®.
Ved at påpege strategiske udfordringer og muligheder i markedet for tandlægeydelser vil foredraget klæde tandlægerne på til at arbejde med strategi på en struktureret og effektfuld måde. Der vil også blive sat fokus på, hvilke potentielle faldgruber, der findes i strategiarbejdet og gode erfaringer til, hvordan de undgås.
Forud for foredraget har Klinikliv, en del af Tandlægebladet udgivet af Tandlægeforeningen, skrevet en artikel om strategi for tandlæger og i tandlægebranchen på baggrund af et interview med vores partner og strategiske rådgiver, Mikael Vest. Den artikel kan du læse her.
Vil du vide mere om, hvordan du kan arbejde med strategi? Så kontakt os her for en uforpligtende snak, eller følg os på Facebook og LinkedIn, hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.