Pil på dartskive

At foretage en markedsanalyse, kundeanalyse, brancheanalyse og konkurrentanalyse giver dig indsigt og forståelse for din virksomhed og dine interessenter, og skaber et grundlag for at få det maksimale ud af din virksomhed.

Har du tænkt på…

  • Hvordan du skaber et stærkt grundlag for at foretage strategiske til- og fravalg for din fremtidige strategi så du sikrer grundlag for vækst og indtjening?
  • Hvordan du kan analysere og få den dybdegående relevante indsigt i branchen, markedet og hos kunder samt konkurrenter?
  • Hvordan du sikrer et stærkt beslutningsgrundlag forud for nye investeringer i markedet og branchen, og opnår det bedste udbytte?

Hvis bare du har tænkt på ét af de tre punkter, er det værd at tage et kig på, om en markeds-, kunde-, konkurrent- eller brancheanalyse er vejen frem for dig – eller måske endda en kombination af de fire?

Hvorfor foretage en markedsanalyse?

Måske har du ambitioner om at gå ind på nye markeder? Og ønsker klarhed over markedspotentialet og indtjeningsmuligheder?
Netop dét og mere til kan en markedsanalyse give dig.

Jeg vil gerne blive klogere på markedet, og markedsanalyse

Hvorfor foretage en konkurrentanalyse?

Måske ønsker du et indblik og forståelse for hvordan dine konkurrenter differentierer sig? Og en identificering af de væsentlige konkurrenceparametre og en vurdering af konkurrenternes position i forhold til det?
Det er bare noget at det du kan få indsigt i, og viden om ved at foretage en konkurrentanalyse.

Jeg vil gerne blive klogere på mine konkurrenter og konkurrentanalyse

Hvorfor foretage en brancheanalyse?

Måske er du interesseret i de muligheder og udfordringer der findes i branchen? Og en klarlæggelse og vurdering af branchens samlede værdikædesystem og den indbyrdes afhængighed?
Det kan en brancheanalyse hjælpe dig på vej med.

Jeg vil gerne blive klogere på min branche og brancheanalyse

Hvorfor foretage en kundeanalyse?

Måske har du brug for at få indsigt i hvad dine kunders fremtidige behov, ønsker og forventninger går ud på? Og en forståelse for dine nuværende forhold til dine kunder og konkrete inputs til at skabe mere værdi for kunderne?
Dét og meget mere kan du blive klogere på i en kundeanalyse.

Jeg vil gerne blive klogere på mine kunder og kundeanalyse

Over 25 års erfaring og internationalt netværk

Bag en markedsanalyse, kunde-, konkurrent- og brancheanalyse fra Vinderstrategi A/S ligger der over 25 års. Derudover har vi også adgang til et større internationalt netværk der betyder at vi også kan hjælpe dig, hvis du går med tanken om at komme udover Danmarks grænser.

Erfaringer viser at hvis du kan kombinere og mestre en sammensmeltning mellem strategiudvikling og strategiimplementering, så er du langt foran andre virksomheder. Med et samarbejde mellem Vinderstrategi A/S og dig, kan du blive hjulpet på vej til at indtage den gule førertrøje i det kapløb.

Er du interesseret i at høre mere eller personlig rådgivning?

Så skriv til strategisk forretningsudvikler, Pernille Rügge på rugge@vinderstrategi.dk med din forespørgsel, og så skræddersyr vi den perfekte løsning til netop dit behov.

Du kan også læse mere om analyserne her.

Har du brug for nyt input til, hvordan du kan tænke ud af boksen og tage et proaktivt mindset i arbejdet med din strategiske forretningsmodel? Så kontakt os her for en uforpligtende snak.

Du kan også følge os på LinkedInFacebookTwitterInstagram, og YouTube hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.