”Winners never quit and quitters never win”

Vi kan ikke komme uden om, at Corona stadig påvirker samfundet og store dele af det danske erhvervsliv. Det er rent ud sagt op ad bakke.

Men ligesom i Tour de France, så er det, når det går op ad bakke, at de stærkeste ryttere rykker fra – og oftest også der, etapen bliver afgjort. For vindere giver aldrig op. Og det gør vindervirksomheder heller ikke.

For at hjælpe dig op ad bakken, har vi derfor samlet tre klummer, som kan hjælpe dig med at overhale Corona indenom og komme stærkere ud på den anden side. Det er vores håb, at klummerne kan inspirere dig til at bibeholde din position som vindervirksomhed, og blive den stærkeste rytter feltet.

Klumme 1: Din strategi afgør, hvor I står efter krisen

Corona har ændret forretningsmodellerne i mange erhverv, og markeder har ændret sig. Det tvinger virksomhederne til at gentænke forretningsmodellen og strategien.

Var du en af dem, der handlede med diverse geværgreb, eller navigerede du bedst mulig igennem stormen med hovedet i vandoverfladen? Din tilgang til Coronasituationen og din virksomheds strategi afgør faktisk, hvordan du står, når du kommer ud på den anden side. Nøglen til at rejse sig igen som virksomhed kan ligge i at forsøge at se i et langsigtet perspektiv.

Læs den her.

Klumme 2: Pas på virksomheder – genåbningen kan blive en udfordring for jer

Da den store første genåbning af samfundet stod for døren sidste år, fokuserede vi på, at genåbningen kunne spænde strategien til bristepunktet for mange virksomheder. Og nu står vi overfor en genåbning igen. Da det er en ny virkelighed, der venter på den anden side, er din strategi for genåbningen uhyre vigtig – og måske venter der også både store udfordringer og nye muligheder.

Læs den her.

Klumme 3: Brug krisen til at tage et stort grønt spring fremad

Hvis ikke du allerede tænker grøn omstilling ind i din forretning, så er det nu, du har chancen. ”The window of opportunity” er nemlig åbent. Kriser kan nemlig give anledning til at gennemføre ændringer langt hurtigere og nemmere end i normale perioder. Derfor kan den grønne omstilling være lige til højrebenet at tænke ind i forretningsmodellen.

Læs den her.

Klummerne er udgivet i april, maj og juni 2020 i Jyllands-Postens finans.

Vi håber du kan bruge klummerne til at blive en stærkere rytter, og komme over på den anden side ad bakken som en vinder.

Kontakt os for en uforpligtende dialog

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog. Her kan vi blandt andet snakke om, hvordan vi i samarbejde kan hjælpe dig bedst muligt på vej mod en vinderposition. Kontakt os helt uforpligtende her.

Du kan også følge os på LinkedIn, Facebook, Twitter og Instagram, hvor vi deler strategiske vitaminpiller i form af videoer og artikler om virksomhedsstrategi.