2021 lakker mod enden, og med et foranderligt år i bagagen, kan vi se frem mod 2022, som et nyt spændende år med en masse samarbejdspartnere og kunder – både nye som gamle. 

Afslutninger giver ofte anledning til opsummeringer, opgørelse og ikke mindst top 5-lister. Derfor har vi selvfølgelig også lavet en top 5 over vores mest læste klummer i 2021, som du kan lade dig inspirere af.

Så du kan roligt læne dig tilbage, snup en kop kaffe og læs med.

NR 1: Drop skyklapperne, før luksusfælden klapper 

Vi lever i en VUCA-world, en foranderlig verden i konstant udvikling og forandring. Som virksomhed skal du kunne følge med den forandring der sker i din omverden. Det nytter ikke at gå med skyklapper og slå dig til tåls med, at det jo går godt nu, så hvorfor ændre noget? Læs her.

NR 2: Her er topledernes to-do-list for 2021 

 Da vi gik ind i 2021 overvejede mange topledere hvilke strategiske emner, som skulle have den højeste prioritet i det nye år. Med pandemiens præg verden over, og ikke mindst samfundsøkonomien, kan det være svært at planlægge for meget. Men måske kan pandemien alligevel give anledning til lidt anderledes tænkning – forhåbentlig har den allerede ført til en masse nytænkning. Ikke desto mindre befinder vi os stadig i en pandemi, og de 5 punkter på to-do-listen er stadig relevante. Læs her.

NR 3: Opholder din virksomhed sig for længe i pitten, eller kun på banen? 

Hvordan er kulturen i din virksomhed? Er der tid til pauser eller er der måske for mange pauser? Og hvad har det af betydning for din og dine medarbejderes arbejdsindsats? Der er en hårfin balance mellem at forhold sig lidt for meget i pitten eller kun at være på banen. Læs her.

NR 4: Virksomheder fejler ved at lægge alle æg i én kurv 

Flere og flere virksomheder går konkurs, fordi det har for snævert et fokus i deres strategi. De lægger alle deres æg i én kurv, og går dermed glip af vigtige muligheder. Læs her.

NR 5: En lille justering af forretningsmodellen kan gøre stor forskel 

 Et opråb til alle virksomheder, der beskæftiger sig med salg: Husk at værdsætte jeres eksisterende kunde. En lille justering kan betyde alverden. Læs her.

Den første kop kaffe koster ingenting

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed stærkt videre.