Er du ligesom så mange andre på jagt efter årets julegaver? 

Har du en nær, som interesserer sig for strategi, eller måske endda har virksomhed og vil arbejde med at forbedre strategien, så er bogen “Strategi i Vindervirksomheder” og “Strategi i øjenhøjde” de helt oplagte valg.

Bogen “Strategi i vindervirksomheder” er bestseller med mere end 30.000 solgte eksemplarer. Den vil fra start til ende tage læseren i hånden gennem den røde tråd og hjælpe dig på vej til at blive en aspirerende vinder! Bogen er grundlaget for vores arbejde i Vinderstrategi A/S, hvor vi har erfaring med mere end 400 strategiske forretningsprojekter.

Bogen ”Strategi i øjenhøjde” byder på en unik samling af 50 klummer, der indeholder strategiske overvejelser og udfordringer, så du er klædt på til bedre at kunne tackle morgendagens strategiske udfordringer.

Bogen indeholder desuden en samling af værktøjer der får din strategi til at virke, og en række strategiske spørgsmål og overvejelser, der er vigtige at stille i forbindelse med strategiarbejdet.

De strategiske overvejelser giver bestyrelser, direktioner, topledelser og strategiansvarlige et bedre grundlag for nemmere at kunne tackle de strategiske udfordringer, der kan opstå – og ikke mindst til også at undgå de klassiske strategiske faldgruber.

Bestiller du et af bøgerne via vores hjemmeside, kan du få en personlig signering af forfatter Mikael Vest. Er det en julegave til en du har nær, skriver du blot dette i kommentarfeltet.

Den første kop kaffe koster ingenting

Har du købt bogen og er stadig i tvivl om, hvordan du skal gribe arbejdet med strategi an, er du altid velkommen til at kontakte os til en uforpligtende snak!

Er det tid til at få en klar strategisk retning og en attraktiv plan der virker?

Der er mange måder at udarbejde en ny strategiplan på, og måden hvorpå virksomheden kommer i mål med en ny skarp strategiplan kan være meget forskelligt. Statistikker viser at strategi ofte fejler, fordi strategien ikke er eksekverbar og nem at implementere. Vores erfaring fra over 400 strategiske forandringsprojekter viser dog, at hvis du følger vores unikke Vinderstrategi®koncept for en strategiproces og samtidig udviser viljestyrke, mod og ambitioner garanterer vi succes, og at din virksomhed bliver en vindervirksomhed®!

Det unikke Vinderstrategi® koncept beskrevet i en tegnefilm

Hvad kan din virksomhed egentlig få ud af strategiarbejdet?

Når vi hjælper virksomheder med at udarbejde vinderstrategier, sker det heldigvis, at de vender tilbage nogle år efter, og efterspørger hjælp til en ny vinderstrategi®. Den seneste tid er ingen undtagelse, og vi har haft glædeligt gensyn af flere tidligere kunder. Men vi brugte også gensyn til at spørge kunderne, hvad de rent faktisk fik ud af strategiarbejdet. Og dem vil vi nu gerne videregive til dig.

Så hvad er udbyttet?

Vores kunder har talt, og vi har samlet de fem vigtigste punkter og uddybet dem herunder:

1. Fælles mål og retning

At få defineret et fælles mål og retning for fremtiden er vigtigt. På den måde løber alle medarbejdere i samme retning, og der bliver skabt en synergi i virksomheden. Det giver desuden også et sammenhold når strategien kommunikeres ud til alle kollegaer fra top til bund. Vi har rigtig god erfaring med handleplansdage, hvor alle medarbejdere har mulighed for at deltage og samarbejde om strategien.

2. Indbyrdes forventningsafstemning

En indbyrdes forventningsafstemning er sundt for virksomheden – både i ledergruppen og ikke mindst internt mellem ejere og ledere. Vi anbefaler at ledergruppen stiller sig selv en række spørgsmål, der er vigtige at få afdækket, inden arbejdet går i gang. Du kan finde dem her.

3. Vigtige fravalg

Strategiske fravalg er alfa og omega for, at din virksomhed kan spire og skabe et godt fundament for fremtiden. Et fravalg kendetegnes ved, at det skal gøre ondt, og at det skal være svært – ellers er det ikke et fravalg. Det kan hjælpe dig på vej at spørge dig selv: ”Hvad er vi rigtig gode til i virksomheden?” Svaret på det spørgsmål er vejen frem. Og ja, også selvom det gør ondt.

4. Styrket salgsarbejdet

En stærk strategi vil styrke salgsarbejdet, og du vil kunne stille skarpt på, hvilke kundesegmenter og markeder I skal gå til. En stærk strategi vil således også gøre det lettere at kommunikere ud til dine kunder, hvilket behov din ydelse eller produkt løser.

5. Stærk virksomhedsprofil og branding

En stærk profil og branding øger attraktiviteten for din virksomhed for både kunder, potentielle kunder og medarbejdere. Og en strategi er en forudsætning for at få en stærk marketingsstrategi, og det vil desuden også lette arbejdet for de marketingsansvarlige at din virksomhed har en strategi, de kan kommunikere ud.

De fem punkter er blot et udsnit af, hvor meget værdi der faktisk er at hente i udarbejdelsen af en strategi i virksomheden, og ifølge de adspurgte virksomheder findes der mange flere. Men vi kan se tendenser til at netop disse fem punkter går igen, uanset hvilken industri eller branche virksomhederne befinder sig i.

Ønsker du at komme i gang med strategiarbejdet?

Vi håber, at punkterne har inspireret dig til at komme i gang med dit eget strategiarbejde.

Du kan læse meget mere om vores unikke strategiproces her.

Kontakt os for en uforpligtende dialog

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog. Her kan vi blandt andet snakke om, hvordan vi i samarbejde kan hjælpe dig bedst muligt på vej. Kontakt os helt uforpligtende her.