I en kundeanalyse, kan I opnå dyb indsigt i kundernes fremtidige behov, ønsker og forventninger og få redskaber til at tilbyde unikke produkter og services til jeres kunder.
Er jeres virksomhed klar over hvorfor kunderne netop køber jeres produkter eller services, og ikke konkurrentens? Og overvejer I om jeres virksomhed skal satse på en bestemt type produkter, serviceydelser, eller marked?
I kundeanalysen er dialogen med kunderne omdrejningspunktet, hvor der stilles skarpt på købskriterierne og den udvikling, der sker på kundesiden. Analysen vil også give jer en bedre forståelse og et bedre forhold til kunderne, og der fokuseres på hvordan der kan skabes merværdi for jeres virksomhed. Analysen skaber derfor også et godt udgangspunkt for prioritering og fravalg i virksomhedens fremtidige strategi.
Hvad er udbyttet?
I kundeanalysen vil I blandt andet få:
- En forståelse af kunderne, samt det nuværende forhold mellem kunderne og virksomheden
- En vurdering af, hvilke vigtige faktorer kunderne lægger vægt på – det kan fx være pris, kvalitet og service der er vigtige faktorer, samt hvad der er afgørende for at kunderne vælger jeres virksomhed som sin samarbejdspartner
- En vurdering af, hvordan kunderne ønsker at kundeforholdet udvikler sig og hvordan det påvirker jeres virksomhed
- En dyb indsigt i kundernes fremtidige behov, ønsker og forventninger
- En forståelse af kundernes præferencer i forhold til de nærmeste konkurrenter
- Konkrete idéer til hvordan I kan skabe mere værdi for kunderne
- Overblik og inspiration som skaber grundlaget for vækst
Hvordan?
I vil modtage en analyse af kundernes tilfredshed med jeres virksomhed, samt få indsigt i kundernes fremtidige behov, ønsker og forventninger.
Kundeanalysen skræddersyes efter jeres behov, og laves i tæt samarbejde med jer, og jeres ønsker. I har mulighed for at udvide kundeanalysen med et kundepanel bestående af udvalgte kunder, hvor I vil få mulighed for at få uddybet og forklaret yderligere. Vinderstrategi A/S faciliterer kundepanelet.
Desuden er det muligt at udvide med elementer fra brancheanalysen, konkurrentanalysen og/eller markedsanalysen.
Vi har også adgang til et netværk er internationale analytikere, og kan derfor også hjælpe med analyser på globalt plan, hvis dette ønskes.
Klik her for at komme tilbage til hovedsiden med de fire analyser.
Få det maksimale overblik
For at give dig det bedste overblik har vi samlet alt, hvad du får ud af den enkelte kunde-, markeds-, branche- eller konkurrentanalyse.
P.S. Klik på billedet og få et endnu bedre overblik.
Nysgerrig?
Så download vores faktaark om kundeanalyse eller kontakt os.
Klik her for at komme tilbage til hovedsiden med de fire analyser.