MARKEDSANALYSE

BRANCHEANALYSE

KUNDEANALYSE

KONKURRENTANALYSE

Markedsanalyse

Markedsanalysen skaber grundlag for vækst. Analysen skaber blandt andet klarhed over markedspotentialet og indtjeningsmulighederne for din virksomhed.

Så ønsker I et overblik over markedspotentialet for udvalgte markeder? Eller har I ambitioner om at gå ind på nye markeder? Eller måske noget helt tredje?

Så er det vigtigt at få et overblik over markedspotentialet inden I investerer ressourcer i nye satsninger på nye markeder. Og det kan en markedsanalyse hjælpe med.

En markedsanalyse giver overblik, og har til formål at styrke jeres fremtidige konkurrenceposition ved netop at fokusere der, hvor potentialet er størst. Analysen skaber blandt andet klarhed over markedspotentialet og indtjeningsmulighederne for din virksomhed. Sidst men ikke mindst skaber en markedsanalyse grundlag for vækst, og et beslutningsgrundlag for den fremtidige strategi.

Hvilke typer markedsanalyser har vi erfaring med?

Vi har erfaring med en række forskellige former for markedanalyser, og det er blandt andet:

  • Vurdere markedspotentialet for en nødstrømsvirksomhed i Norge
  • Konkurrentoversigt for europæisk niche industri
  • Muligheder for positionering af et globalt premium brand
  • Vurdere udvalgte kundesegmenter på alle kontinenter med anbefalinger til go-to-market tiltag.

Hvad er udbyttet?

Ved at foretage en markedsanalyse vil virksomheden blandt andet få:

  • Indsigt i markedspotentialet i udvalgte markeder og -størrelsen i forskellige markedssegment
  • En liste over de vigtigste faktorer, der driver udviklingen og væksten i markedet de kommende år
  • Vurdering af din virksomheds position i markedet sammenlignet med konkurrenternes
  • En liste over de største kunder indenfor hvert markedssegment
  • Vurdering af, hvor vigtige faktorer som pris, kvalitet og service er for kunderne i de forskellige markedssegmenter
  • Beskrivelse af hvad det kræver for en ny spiller at etablere sig på markedet
  • En estimering af udviklingen i markedet de kommende år
  • Konkrete idéer til hvordan I kan skabe mere værdi for kunderne
  • Overblik og inspiration som skaber grundlaget for vækst.

Hvem har vi lavet markedsanalyser til?

Vi har foretage markedsanalyser for forskellige virksomheder og brancher, som blandt andet har været:

  • Kapitalfonde i forbindelse med opkøb af strategisk due diligence
  • Virksomheder som ønsker at ekspandere på nye markeder
  • Bestyrelser og strategigrupper som vil vide mere om markedspotentialet.

Hvordan?

Markedsanalysen udarbejdes ofte i tæt samarbejde med salgs-/marketingsafdelingen med henblik på at styrke den fremtidige indsats ved at fokusere salget der, hvor potentialet er størst.

Analysen skræddersyes efter jeres behov, og laves i tæt samarbejde med jer, og jeres ønsker. Vinderstrategi A/S står efterfølgende for at afrapportere resultaterne, hvor det væsentligste trækkes frem og præsenteres for jeres virksomhed. Resultaterne kan overleveres mundtligt og/eller i form af en rapport, alt afhængig af hvad I ønsker.

I har desuden mulighed for at udvide markedsanalysen med elementer fra brancheanalysen, konkurrentanalysen og/eller kundeanalysen.

Vi har også adgang til et netværk af internationale analytikere, og kan derfor også hjælpe med analyser på globalt plan, hvis dette ønskes.

Klik her for at komme tilbage til hovedsiden med de fire analyser.

Få det maksimale overblik

For at give dig det bedste overblik har vi samlet alt, hvad du får ud af den enkelte kunde-, markeds-, branche- eller konkurrentanalyse.

P.S. Klik på billedet og få et endnu bedre overblik.

Nysgerrig? 
Så download vores faktaark om markedsanalyse eller kontakt os.

Klik her for at komme tilbage til hovedsiden med de fire analyser.